بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تعرفه ای به جراحی های زیبایی تعلق نمی گیرد

رئیس انجمن جراحان پلاستیک با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید برای اعمال جراحی زیبایی سقف در نظر بگیرد؛ گفت : در کتاب تعرفه سلامت معیاری برای اعمال زیبایی گذاشته شده که مورد قبول ما نیست زیرا نباید اختلاف زیاد باشد.

دکتر سید ابوالحسن امامی رئیس انجمن جراحان پلاستیک درگفتگو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص تعرفه جراحی های زیبایی گفت : تعرفه ای به جراحی های زیبایی تعلق نمی گیرد زیرا بیماری نبوده و لاکچری است که اگر کسی تمایل به انجام آن داشت بصورت توافقی هزینه آن را می پردازد.

وی افزود: برای جراحی های زیبایی در بخش خصوصی تعرفه ای وجود ندارد اما در بیمارستانهای دولتی که آموزشی و دانشگاهی هستند برای عمل رینو پلاستی از مریض هزینه دریافت می شود .

وی با تاکید بر اینکه خواهان نظارت مسئولان بر تعرفه‌های این نوع جراحی‌ها هستیم؛ بیان داشت :تعرفه این عمل برای پزشکی که تازه فارغ التحصیل شده و کسی که سالهاست در این زمینه تجربه و تبحر دارد با کسی که اصلا پزشک نبوده و تبحر این جراحی را ندارد؛ ثابت و یکسان در نظر گرفته شده است.

امامی با اشاره به اینکه در تعیین تعرفه جراحی زیبایی تجربه و موقعیت علمی پزشک نقش مهمی دارد خاطرنشان کرد : بهتر است وزارت بهداشت و درمان تعرفه ای را برای بخش خصوصی در نظر بگیرد تا در حق بیمار اجحاف نشده و سوء استفاده ای رخ ندهد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک با بیان اینکه اگر کسی واقعا نیاز به جراحی زیبایی ندارد نباید اقدام به انجام آن کند خاطرنشان کرد : توصیه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی به وزارت بهداشت این است که از نظر مسائل اخلاقی و اقتصادی سقفی برای این نوع جراحی ها همراه با نظارت در نظر بگیرد تا بیمار بتواند پزشک خود را با دقت انتخاب کرده و جایی برای مقایسه بین جراحان این نوع زیبایی ها باشد.

 

سازمان کل نظام پزشکی :چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان