بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

وزیر بهداشت در مراسم امضاء تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء:

حل مشکلات مردم اولويت اول فعاليت مسئولان است

قدمت اغلب بیمارستانهای کشور بیشتر از 50 سال است

 

وزیر بهداشت گفت: در قالب تفاهم نامه ای مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پروژه های بیمارستانی و سایر ابنیه بهداشتی، درمانی و آموزشی در نقاط مختلف کشور بر اساس نیاز سنجی از طرف وزارت بهداشت توسط این قرارگاه احداث می شود.

بهگزارشپایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که امروز برگزار شد ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: مقرر شد در حوزه بهداشت و درمان ظرف 4 سال آینده و تا سقف 5 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا داشته باشیم.

دکتر هاشمی همچنین درباره نحوه تأمین منابع مالی پروژه های بهداشتی درمانی گفت: 30 درصد از منابع مالی مورد نیاز هر یک از این پروژه ها به صورت نقدی و 70 درصد دیگر نیز از محل املاک و مستغلات وزارت بهداشت و دولت تأمین خواهد شد.

وزیر بهداشت ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر قدمت اغلب بیمارستان های کشور بیش از 50 سال است افزود: امیدواریم در پایان 4 سال، حجم قابل توجهی از بیمارستان های فرسوده به مراکزی مجهز جهت ارائه خدمات پزشکی به مردم تبدیل شوند.

دکتر هاشمی با تأکید بر اینکه مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پس از 8 سال دفاع مقدس وارد حوزه سازندگی شدند و مردم ایران از برکات تلاش آنها بهره مند شده اند افزود:این مجموعه، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است که در اکثر نقاط کشور و در قالب طرح های مهم و ملی نقشی آشکار دارد.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان در کشور عقب افتادگی های زیادی وجود دارد،در دولت های گذشته، عدم اطلاع کافی از این حوزه باعث مغفول ماندن بخش بهداشت و درمان شده است اما در حال حاضر این بخش در اولویت دولت و مجلس قرار گرفته است و تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا درد و رنج مردم کم شود.

دکتر هاشمی گفت: امیدواریم ثمرات این تفاهم نامه را به صورت عملی ببینیم و در آینده ای نزدیک شاهد اجرای پروژه های بیمارستانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به ویژه در مناطق محروم باشم.

وزیر بهداشت در پایان با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم اولويت اول مسئولان است گفت: واقعیت این است که مردم در حوزه سلامت مشکلات زیادی دارند و در برخی موارد بروز یک حادثه می تواند به راحتی روند زندگی یک فرد را تغییر دهد بنابراین حداکثر تلاش خود را در جهت کم کردن مشکلات مردم به کار می بندیم.

گفتنی است: این تفاهم نامه در 8 ماده روز گذشته به امضای دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرتیپ پاسدار عباداله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) رسید.

وبدا - سه شنبه ٢٥ فروردين ١٣٩٤ - ٠٨:٣٨ / شماره خبر: ١٢٤١١٩

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان