بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مدیرعامل بیمه سلامت ایران : منابع موجود کفاف نظام سلامت را نمی دهد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه منابع مالی نظام سلامت کفاف وضعیت جدید را نمی‌دهد؛ گفت: باید با تغییر رویکرد آموزشی و اجرای نظام ارجاع ساختار‌ها را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، انوشیروان محسنی‌ بندپی در دومین همایش پزشکان عمومی که امروز در سالن همایشهای رازی آغاز به کار کرد؛ اظهار داشت: پیشرفت‌های خوبی در سلامت به وقوع پیوسته که محوری‌ترین نقش آن را پزشکان عمومی بازی می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه اگر نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم، علیرغم توجه دولت به سلامت و بیمه شدن افراد، اگر همین روند ادامه یابد منابع مالی نظام سلامت کفاف وضعیت جدید را نمی‌دهد؛ افزود: باید رویکرد‌ها تغییر کنند و با سطح‌بندی خدمات و نظام ارجاع با محوریت طب عمومی در جهت ارتقا نظام سلامت گام برداریم .

 بندپی با اشاره به اینکه سیاستهای بیمه سلامت هماهنگی و تعامل با سازمان نظام پزشکی و تولیت وزارت بهداشت است؛ خاطرنشان کرد: نه تنها در افزایش تعرفه سال ۹۳ مقاومت نکردیم بلکه پیش‌قدم هم بوده‌ایم.

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تغییر سیمای اپیدمیولوژی بیماری‌ها و طراحی نشدن نسخه جدید برای مقابله با آن‌ها اذعان داشت: سازمان بیمه سلامت ایرانیان این آمادگی را دارد که با انجمن پزشکان عمومی و با یک نگاه علمی و کار‌شناسی بتواند از توانمندی این پزشکان استفاده عالمانه کند و شرایطی را فراهم کند که اثربخشی بیمه‌ها فراهم شود.

 

سایت سازمان کل نظام پزشکی - چهارشنبه 1 بهمن ماه، 1393

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان