بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

توضیح وزارت بهداشت در مورد وضعیت جمع آوری داروی دیکلوفناک از داروخانه‌ها

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره بازتاب جمع آوری داروی دیکلوفناک از داروخانه ها در فضای مجازی توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر مهدی پیر صالحی با اظهار تعجب از بازتاب ممنوعیت داروی دیکلوفناک که در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: این مسئله موضوعی داخلی، کارشناسی، فنی و تخصصی بوده است و هر ارگان نظارتی در هر جای دنیا درباره داروهایی که مشکلات فنی کوچکی دارند و لزوما خطر آفرین یا کشنده نیستند می تواند دستور بازگشت یا به اصطلاح ریکال دهد.

وی اظهار داشت: در مورد این دارو نیز آزمایشگاه ما مواردی را بررسی نموده که ما را به نتیجه فوق رسانده است اگر در بررسی های مجدد مشکل قابل برطرف نمودن بود که اصلاحات انجام خواهد شد و در غیر این صورت همه آنها معدوم خواهند گردید و این اتفاق در باره همه داروها صادق است.

دکتر پیر صالحی افزود: ضمنا نکته مهم قابل ذکر استفاده از داروی دیکلوفناک صرفا در بیمارستان است و حدود چهار پنج سال است که این دارو صرفا در بیمارستانها مصرف می شود و فروش آن در داروخانه ها تخلف محسوب می گردد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو افزود: بازگرداندن یا ریکال یک دارو نشان دهنده قدرت نظارتی ما است.

 

سازمان کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران - چهارشنبه 12 آذر ماه، 1393

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان