بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

کنگره بین المللی تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود

کنگره بین المللی تغذیه با حضور بیش از ۵۰ میهمان خارجی شهریور ماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش وب دا، دبیر کل کنگره بین المللی تغذیه اظهار داشت: این کنگره ۱۵ الی ۱۷ شهریور ماه جاری در مرکز همایش های خاقانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

دکتر مجید غیور مبرهن، پرداختن به مسائل علوم پایه و بالین در حوزه تغذیه را یکی از اهداف برگزاری این کنگره بیان و تاکید کرد: در اجرای این کنگره با همکاری سازمان های بین المللی از جمله بهداشت جهانی، یونسکو، یونیسف، انجمن بین المللی بیوشیمی و پزشکی ملکولی و سازمان های فائو برگزار خواهد شد.

دبیر کل کنگره بین المللی تغذیه به همکاری و حضور دانشگاه های کشورهای مختلف جهان در این همایش اشاره و تصریح کرد: بیش از ۵۰ مهمان خارجی از کشورهای مختلف استرالیا، کانادا، اندونزی، مالزی، اردن، پاکستان، عمان، انگلستان، ارمنستان، آمریکا، افغانستان و فرانسه در این کنگره شرکت خواهند داشت.

مدیر گروه علوم و فنون نوین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: در این کنگره مسئول تغذیه سازمان بهداشت جهانی، مسئول تغذیه MROو صاحبنظران و متخصصان در حوزه تغذیه در سطح کشور و جهان حضور خواهند داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: در کنگره بین المللی تغذیه تلاش می شود تا با حضور متخصصین علوم پایه و بالین از کشورهای افغانستان، پاکستان، تونس، اردن و عمان بر مسائل تغذیه منطقه تاکید و آخرین دستاوردهای به دست آمده در این حوزه را مورد توجه قرار دهیم.

دکتر غیور مبرهن ابراز داشت: همزمان با برگزاری این کنگره، سمپوزیوم تغذیه با همکاری سازمان بهداشت جهانی در تهران برگزار می شود که صاحب نظران بزرگ دنیا در رشته های مختلف بر مسائل تعذیه ای ایران به صورت کارشناسی تاکید خواهند داشت.

وی افزود: در این کنگره به موضوعاتی چون ارتباط تغذیه و بیماری های غیر واگیردار  و تغذیه و ویتامین ها نیز پرداخته می شود و به همت انیستیتو تغذیه تهران به واکاوی راه کارهای بهبود تغذیه در ایران خواهیم پرداخت.

مدیر گروه علوم و فنون نوین دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، تصریح کرد: شبکه ملی تغذیه نیز با همکاری سازمان بهداشت جهانی، زیر نظر دفتر تغذیه کشور و به کمک متخصصین تغذیه کشور پایه گذاری می شود تا بتوان با استفاده از نظرات متخصصین و کارشناسان تغذیه مشکلات تغذیه ای کشور را حل کنیم.

 دکتر مجید غیور مبرهن بیان داشت: تلاش داریم تا در مراسم اختتامیه ازحضور وزیر بهداشت به همراه معاونین وزارت خانه بهره برده و بتوانیم مصوباتی را جهت برداشته شدن قدم های بزرگ به دست آوریم.

 دبیر کل کنگره بین المللی تغذیه به دریافت ۷۰۰ مقاله در دبیر خانه کنگره بین المللی تغذیه اشاره کرد و گفت: در این کنگره حدود هزار مهمان حضور خواهند داشت که علاوه بر ۵۰ مهمان داخلی و ۵۰ مهمان خارجی، ۱۵۰ استاد از کشورهای مختلف جهان شرکت خواهند داشت.

وی گفت: این کنگره برای اولین بار است که در تالار اجتماعات مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خاقانی برگزار می شود و از این جهت از همکاری معاونت توسعه دانشگاه سپاسگزاریم.

مدیر گروه علوم و فنون نوین دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: رئیس دانشگاه و معاونت پژوهشی نیز در برگزاری این همایش همکاری بسیار خوبی با ما داشته اند که از این تلاش مجدانه کمال تشکر را داریم.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان