بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

پايان عمليات امداد و نجات اوليه به زلزله زدگان خراسان رضوي مشهد

مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: عمليات امداد و نجات اوليه به زلزله زدگان اين استان پايان يافته است.

دكتر رضا وفايي نژاد افزود: هم اكنون شرايط امدادرساني به مجروحان زمين لرزه ۶ ريشتري در سفيدسنگ فريمان و ديگر مناطق خراسان رضوي از حالت قرمز به زرد تغيير يافته است.

وي بيان كرد: تمامي بيمارستان هاي مشهد و استان خراسان رضوي و هم چنين پايگاههاي اورژانس ۱۱۵ اين استان از لحظات اولیه زمینه لرزه به صورت آماده باش در آمدند.

 مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، آخرين آمار مجروحان زمين لرزه استان خراسان رضوي را ۳۴ نفر عنوان كرد و افزود: هم اكنون ۱۳ نفر از اين مصدومان در بيمارستان بستري بوده و بقيه مرخص شده اند.

دکتر وفايي نژاد بيان كرد: ۲۴ نفر از مجروحان زلزله روز گذشته در خراسان رضوي توسط اورژانس ۱۱۵ به بيمارستان فريمان، هشت نفر به بيمارستان سجاديه تربت جام و ۲ نفر به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد انتقال يافته اند.

وي بيان كرد: هم اكنون ۱۰ نفر از مجروحان زلزله در بيمارستان فريمان بستري هستند و بقيه مرخص شده اند كه هشت نفر دچار ضربه و شكستگي در اندام هاي بدن هستند.

به گفته وي، ۲ نفر از مجروحان براي تكميل درمان از بيمارستان فريمان به بيمارستان هاي امام رضا (ع) و امدادي مشهد انتقال يافتند.

وي خاطرنشان كرد: از هشت مجروح زلزله در بيمارستان سجاديه تربت جام، تنها يك نفر در بيمارستان بستري است و بقيه مرخص شده اند.

وي از اعزام تيم فرماندهي دانشگاه علوم پزشكي مشهد به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: اعزام چهار دستگاه آمبولانس از فريمان به منطقه زلزله زده، اعزام پنج دستگاه آمبولانس از مشهد به محور سرخس و اعزام پنج آمبولانس به محور فريمان سفيدسنگ از اقدامات انجام شده در اين زمينه بوده است.

دکتروفايي نژاد گفت: اعزام بالگرد اورژانس هوايي به منظور تجسس از وضعيت آسيب ديدگان منطقه زلزله زده، اعزام يك آمبولانس به محور فريمان - سفيدسنگ از تربت جام، اعزام چهار اتوبوس آمبولانس از دانشگاههاي علوم پزشكي مشهد، تربت حيدريه، گناباد، نيشابور و سبزوار به مناطق زلزله زده ديگر اقدامات انجام شده در اين حوزه بوده است.

زلزله اي به قدرت ۶ ريشتر ساعت ۱۰ و ۴۰ دقيقه پيش از ظهر دیروز (چهارشنبه) شهر سفيدسنگ از توابع شهرستان فريمان را لرزاند. سفيدسنگ در ۲۸ كيلومتري فريمان و شهرستان فريمان در ۷۵ كيلومتري جنوب شرق مشهد قرار دارد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان