بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

افتخار آفرینی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ژنو

اعضای هیات علمی  و یک تن از دستیاران تخصصی گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهار مدال طلا و یک نقره چهل و چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو را کسب کردند.

به گزارش وب دا ، دکتر احسان واحدی و دکتر علی مرادی از اعضای هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه جمعی از همکارانشان موفق به کسب سه مدال طلا، جایزه ویژه نمایشگاه و جایزه ویژه هیات ژوری شدند.

در این نمایشگاه سه اختراع شامل دستگاه جاانداز هوشمند استخوان، پلاک قلاب دار و فیکس کننده خارج بدنی شکستگی ارائه شد که هر سه این اختراعات موفق به دریافت مدال طلا شد.

همچنین  دستگاه جاانداز هوشمند استخوان  افزون بر کسب مدال طلا جایزه ویژه نمایشگاه را کسب و پلاک قلاب دار نیز علاوه بر مدال طلا ، جایزه هیات ژوری را از آن خودکرد.

دکتر احسان واحدی از اعضای هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه گفت: دستگاه جاانداز هوشمند استخوان بدون نیاز به باز کردن موضع شکستگی و استفاده از تصویر برداری مورد استفاده قرار می گیرد؛ پلاک قلاب دار نیز روشی ساده و قابل جایگزین برای پیچ های موجود در شکستگی هایی که اطراف مفصل خورد شده است و  فیکس کننده خارج بدنی شکستگی هیپ که در افراد سالمند کاربرد دارد و این امر با کمترین عوارض جراحی و مرگ و میر همراه است .

دکتر داریوش حمیدی علمداری استادیار گروه بیوشیمی و  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در چهل و چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو با ارائه روش آزمایشگاهی ارزیابی اکسیداتیو استرس به روشprooxidant-antioxidant balance موفق به کسب مدال نقره شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره اختراع خود گفت: اکسیداتیو استرس با ازدیاد اکسیدانها وکاهش آنتی اکسیدانها در پاتوژنزبسیاری از بیماری ها ازجمله بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی وآرتریت روماتوئید و لوپوس دخالت دارد.

دکترداریوش علمداری افزود: تا کنون  برای ارزیابی اکسیداتیو استرس ، اکسیدانها  و آنتی اکسیدانتها جداگانه اندازه گیری  میشد  که هزینه بالا و  زمان طولانی برای   انجام این دو تست مورد نیاز بوداما با استفاده از روش PAB assay می توان همزمان اکسیدانها  و آنتی اکسیدانتها را در یک آزمایش اندازه گیری کرد.

او گفت: از مزایای این روش آزمایشگاهی می توان به انجام آن در زمان بسیار کوتاه ، ساده و ارزان قیمت بودن آن اشاره کرد.

دکتر مریم میرزائی دستیار تخصصی پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  نیز در چهل و چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو  با ارائه روشی جدید برای تغذیه نوزادان متولد شده با poor sucking reflex  (رفلکس مکیدن ضعیف) موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه هیات ژوری  این دوره از نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو شد.

دکتر مریم میرزایی در خصوص اختراع ارائه شده گفت: این اختراع روشی جدید برای تغذیه نوزادان متولد شده با poor sucking reflex  که درصد شیوع بالایی از تولد درجهان را به خود اختصاص می دهند،  است.

وی گفت: این وسیله به صورت رابط اتصال دهنده سرشیشه به سرنگ به همراه پایه نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد که موجب تقویت قدرت مکش و پیشگیری از بروز عوارض جانبی روش های تغذیه ای موجود فعلی در نوزاد می شود.

اين اختراع با حمايت معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در فروردين ماه ١٣٩٤ به ثبت رسيد و در اين نمايشگاه علاوه بر مدال طلا، جايزه هيات ژوري را نيز از آن خود كرد."

این نمایشگاه از 13 تا 17آوریل2016 (25-29 فروردین ) با حضور هزار و 200 مخترع از 48 کشور جهان در ژنو سوییس برگزار شد.

 

 

سایت وبدا -  سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان