بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدال نقره جشنواره اختراعات ژنو را کسب کرد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  موفق به کسب مدال نقره در چهل و چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو شدند.

 

به گزارش وب دا، دکتر داریوش حمیدی علمداري استاديار گروه بيوشيمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد موفق به کسب مدال نقره این دوره از نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو شد.

این نمایشگاه از 13 الی 17 آوریل با حضور یک هزار و 200 مخترع از 48 کشور جهان در ژنو سوییس برگزار شد و دکتر حمیدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه یک روش آزمایشگاهی ارزیابی اکسیداتیو استرس به روش PAB assay   موفق به کسب مدال نقره شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: اکسیداتیو استرس با ازدیاد اکسیدانها وکاهش آنتی اکسیدانها در پاتوژنزبسیاری از بیماری ها ازجمله بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی وآرتریت روماتوئید و لوپوس دخالت دارد.

دکترداریوش علمداری خاطر نشان کرد: تا کنون جهت ارزیابی اکسیداتیو استرس ٫ اکسیدانها  و آنتی اکسیدانتها جداگانه اندازه گیری  میشدند  که هزینه بالا و  زمان طولانی جهت  انجام این دو تست مورد نیاز بود.

استاديار گروه بيوشيمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد  با اشاره به اینکه با استفاده از روش PAB assay   می توان همزمان اکسیدانها  و آنتی اکسیدانتها را در یک آزمایش اندازه گیری کرد  اظهار داشت: از مزایای این روش آزمایشگاهی می توان به انجام آن در زمان بسیار کوتاه ٫ ساده و ارزان قیمت بودن آن اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: اندازه گیری مستقیم سطح سرمی  prooxidant-antioxidant balance  طی یک متد شیمیایی با استفاده از TMB- TMB cation دقت بالاتری را نیز جهت ارزیابی اکسیدیتو استرس فراهم کرده  است.

سایت وبدا -  دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان