بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

دکتر جهانگیری : آخرین وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴

دکتر محمد جهانگیری ؛ معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران گفت : کاهش رشد تعرفه ها نسبت به نرخ تورم/ رشد تعرفه های سال ۹۴منوط به مصوبه هیئت دولت است .

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ دکتر جهانگیری به تشریح آخرین وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴پرداخت.

وی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و اداره سلامت و بهداشت اتاق بازرگانی جمهوری فدرال اتریش که صبح سه شنبه در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد ، با اشاره به کاهش رشد تعرفه ها نسبت به نرخ تورم خاطرنشان کرد: رشد گلوبال تعرفه های پزشکی در بخش های دولتی و خصوصی کمتر از نرخ تورم(۱۴.۸ درصد) بسته شد.

وی با تاکید بر اینکه رشد تعرفه های سال ۹۴ منوط به مصوبه هیئت دولت است، ابراز داشت: خوشبختانه برای اولین بار بر اساس قانون برنامه پنجم کشور عمل شد و تعرفه های سال ۹۴ در سال ۹۳ در شورای عالی بیمه سلامت، تعیین تکلیف شد و بیشترین بحث روی تقویت خدماتی چون بخش های سرپایی و داخلی است که سال قبل مغفول مانده بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه سلامت در کمیسیون اجتماعی دولت است و پیش بینی شده است که تعرفه های سال ۹۴ در فروردین ماه به تصویب هیئت وزیران برسد و از اردیبهشت ماه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه همسانی تعرفه های دولتی و خصوصی می تواند برای بخش خصوصی مشکل ساز شود، اظهار داشت: قرار است که بخش خصوصی در راستای همراهی دولت، با وزارت بهداشت تعامل کند. البته برای جبران هزینه های بیمارستان های خصوصی، از طریق بهره وری و غیره به آنها کمک خواهد شد.

جهانگیری تصریح کرد: آنچه مسلم است در کلیت تعرفه های سال ۹۳ فقط یک مرحله به جای دو مرحله رشد تعرفه ها را داشتیم. در حالی که خدمات بستری برای تامین منابع، در ۶ ماهه دوم سال گذشته اجرا شد

.

سازمان کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران - چهارشنبه ۱۹فرورین ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان