بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

ادای احترام مسوولان سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری مشهد به ۱۶ شهید مدافع سلامت در روز پزشک

 

 گروهی از مسوولان حوزه پرستاری در مشهد به نمایندگی از سایر پرستاران روز شنبه همزمان با روز پزشک با حضور در سازمان نظام پزشکی این شهر نسبت به شهدای پزشک و ۱۶ شهید مدافع سلامت در خراسان رضوی ادای احترام کردند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد در این مراسم با اشاره به رشادت‌های جامعه پزشکی در مقابله با کرونا گفت: روز پزشک امسال متفاوت با تمامی سالها رقم خورد و تاریخ، فداکاری ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان این سرزمین را فراموش نخواهد کرد.

دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: ۱۶ نفر از کادر درمانی استان خراسان رضوی حین خدمت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دعوت حق را لبیک گفته و شهید خدمت شدند که هشت نفر از این شهدا پزشکان عمومی و متخصص بودند.

وی ادامه داد: سه نفر از پزشکان شهید، استادان برجسته و پزشکان ماهر دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه پزشک عمومی بودند که در درمانگاه‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌ها فعالیت داشتند و بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند.

در این برنامه که توسط روابط عمومی نظام پرستاری مشهد برگزار شد، پرستاران تمثال شهدای مدافع سلامت را با شاخه‌های گل زینت بخشیدند.

سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناس دارای پروانه دارد.

یکم شهریور ماه مصادف با زادروز حکیم ابوعلی سینا روز پزشک نامگذاری شده است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان