بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در حالت آماده باش درآمدند

در پی وقوع زلزله ی ۶ ریشتری، تمامی بیمارستان ها و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش وب دا، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد:زلزله ۶ ریشتری صبح امروز حوالی ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه در ۸۱ کیلومتری مشهد و در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داده است و هنوز اطلاعی از میزان احتمالی تلفات و مصدومان این حادثه نداریم.
مجتبی خالدی گفت: با توجه به شدت بالا و نزدیکی‌ آن به سطح زمین و نیز با توجه به اینکه این زمین لرزه در منطقه شهری رخ داده است، احتمال وجود صدمات انسانی زیاد است و به احتمال زیاد آسیب های سازه ای آن نیز بالاست.
خالدی افزود: هم اکنون ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل زلزله اعزام شده است، امیدواریم صدمات انسانی این زلزله زیاد نباشد، اما نگرانی از بابت مشکلات بهداشتی در این منطقه وجود دارد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان رضوی  نیز گفت: میزان خسارت این زلزله هنوز معلوم نیست و میزان خسارت در روستاهای دوقلعه، براشک و کارقش بالاست و خانه های منطقه دچار خرابی و آوار شده است.

مقدوری ادامه داد: دامنه خسارتها با توجه به اینکه زلزله بالای پنج و نیم ریشتر بوده گسترده تر خواهد بود که میزان خسارات متعاقبا اعلام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خسارت در مناطق روستایی بیشتر برآورد می شود، افزود: در شهر سفید سنگ و فریمان تخریب در حد نمای ساختمانها گزارش شده است.

مقدوری درخصوص میزان خسارت در شهرستانهای پیرامونی مشهد، تربت حیدریه ، نیشابور، کلات و درگز که تحت تاثیر زلزله بوده اند، گفت: تا کنون خسارت جدی گزارش نشده و عمده خسارات مربوط به سفید سنگ فریمان بوده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان رضوی از مردم خواست از تردد در جاده های شهری و برون شهری خودداری کنند تا کار امدادرسانی به سهولت انجام شود.

وی تاکید کرد: همچنین مردم از تماسهای تلفنی غیرضروری خودداری کنند تا ترافیک تماسها کاهش یابد.

 

سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان