بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

مقاله ها

واریز روزانه ۳۰ درصد هزینه دارو به حساب داروخانه ها با ثبت آنلاین نسخ

 

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان به داروخانه ها پول می دهیم که ۳۰ درصد یعنی ۹۰ میلیارد تومانش در صورت ثبت آنلاین نسخ، همان روز به حسابشان واریز می شود گفت: وقتی داروخانه ها پول خود را به روز دریافت می کنند می توانند با مشکلات کمتری دارو از بازار تهیه کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر شهرام غفاری با اشاره به مشکلات داروخانه ها پس از توقف صدور دفترچه های بیمه درمان و نسخه نویسی الکترونیک که بعضا منجر به ایجاد ازدحام در برخی داروخانه ها شده است اظهار کرد: مشکلاتی در داروخانه ها وجود داشت اما اکنون به مراتب کمتر شده است. این طرح صد درصد به بار می نشیند. در دوران گذار قرار داریم و به تدریج سیرصعودی را طی می کند و اشکالات رفع خواهد شد.

وی افزود: هزینه صدور و پشتیبانی دفترچه های بیمه کاغذی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در سال بود که به لحاظ مالی قابل توجه نیست و برخلاف برخی اظهارات، صرفه جویی در این هزینه علت اجرای توقف صدور دفترچه های بیمه نبوده است. ما از آن سو توسعه سیستم های مکانیزه را در دستورکار قرار  دادیم که بیش از اینها هزینه در بر داشته است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در پی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک که مزیت هایی به همراه داشته است طرح رایگان شدن ارائه خدمات به بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در تمام بیمارستان های دولتی و امکان ارائه خدمات درمان به بیمه شدگان به صورت رایگان در شهرهای فاقد بیمارستان تامین اجتماعی به تازگی به اجرا درآمده است که فقط طرح اول ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد گفت: نسخه نویسی الکترونیک مزیت های خوبی دارد.

غفاری ضمن قدردانی از همکاری بیش از ۹۰ درصدی داروخانه ها با این طرح گفت: به آن  چند درصدی که همکاری لازم را نداشتند نیز باید گفت که نباید حتی به خاطر مشکلات مالی مردم را متاثر کنیم. آن درصد اندک کم لطفی می کنند.

وی ادامه داد: داروخانه ها اخیرا و به تدریج در حال ثبت آنلاین نسخه ها هستند. ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان به داروخانه ها پول می دهیم که ۳۰ درصد یعنی ۹۰ میلیارد تومانش در صورت ثبت آنلاین نسخ، همان روز به حسابشان واریز می شود.  وقتی داروخانه ها پول خود را به روز دریافت می کنند می توانند با مشکلات کمتری دارو از بازار تهیه کنند.

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان