بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

اهداف سفر نمایندگان جامعه پزشکی به سرپل ذهاب

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور، اهداف سفر رئیس کل سازمان نظام پزشکی و اعضای شورای عالی به مناطق زلزله زده کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمدرضا ظفرقندی با اشاره به سفر هفته گذشته نمایندگان جامعه پزشکی به سرپل ذهاب، گفتند: به دنبال فروکش کردن التهابات اولیه زلزله در کرمانشاه، تصمیم گرفتیم برای بررسی وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین پزشکی، سفری به سرپل ذهاب داشته باشیم.     

وی با اشاره به همراهی سازمان نظام پزشکی کرمانشاه در سفر رئیس کل و اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور به سرپل ذهاب، افزوند: در این سفر، چندین هدف را دنبال می کردیم که تا حدود زیادی به این اهداف دست یافتیم.     

دکترظفرقندی ادامه داند: هدف اول، تقدیر و تشکر از کسانی بود که در ایام سخت زلزله در کانکس ها و چادرها، مشغول خدمات رسانی به مردم بودند. هدف دوم، ارزیابی شرایط پزشکی و بهداشتی مناطق زلزله زده و بررسی نیازهای موجود بود. بر همین اساس، قرار شد یک برنامه برای رفع نیازهای پزشکی مردم انجام بدهیم.        

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور، با اشاره به سپری شدن مرحله حاد زلزله، بر ادامه کار در مرحله مزمن اشاره کرند و گفتند: با حضور اعضای شورای عالی نظام پزشکی که از استان های مختلف هستند، نیازهای عمومی مردم را مورد ارزیابی قرار دادیم       .

وی بر ضرورت تامین سرویس های بهداشتی سیار، حمام و... برای مردم مناطق زلزله زده تاکید کرند و افزوند: سازمان نظام پزشکی تصمیم گرفت در همان زمان بعد از زلزله، کمک های نقدی جامعه پزشکی، بیمارستان های خصوصی و...، را نمایندگی و جمع آوری کند.   

دکترظفرقندی با اشاره به این مطلب که کمک های نقدی جامعه پزشکی در حد وسع آنان است، گفت: بازدیدهای میدانی از سرپل ذهاب، حاکی از این است که خدمات تیم های درمانی در کانکس ها در حد یک بیمارستان شهری است و از این لحاظ مشکل خاصی وجود ندارد. آنچه بیشتر ضرورت دارد که مورد توجه دست اندرکاران امر قرار گیرد، تامین نیازهای مردم روستایی در قالب خانه های بهداشت است که در این صورت، نیاز به ارجاع به شهرها نیست.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان