بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

اطلاعیهمهم سازمان نظام پزشکی در خصوص کارت هوشمند واکسن

بدنبال انتشار اطلاعیه مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت مبنی بر فاقد اعتبار بودن کارت های هوشمند واکسن صادره از سوی هر نهادی غیر از وزارت بهداشت که موجب تماس های مکرر همکاران در خصوص کارت های صادر شده از سوی سازمان نظام پزشکی شده است ؛ اداره کل روابط عمومی این سازمان بر خود لازم می داند توضیحاتی را به منظور تنویر افکار جامعه پزشکی ارائه نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و پیرو اطلاعیه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت مبنی بر این که بعضی افراد یا سازمان‌ها در ازای مبالغی، نامه یا کارت کاغذی، پلاستیکی یا دیجیتال به زبان انگلیسی خارج از سیستم وزارت بهداشت صادر می‌کنند که فاقد اعتبار است؛ مطالبی جهت تنویر افکار اعضای محترم سازمان نظام پزشکی به استحضار میرسد.

از ابتدای همه گیری کرونا ،سازمان نظام  پزشکی همواره در کنار مردم و اعضای جامعه پزشکی ایستاده و در این زمینه پیشرو بوده  است و از تلاش برای تهیه و توزیع اقلام حفاظتی برای کادر درمان و تاسیس سایت corona.ir به منظور آگاهی بخشی به مردم تا اصرار بر واردات واکسن معتبر و واکسیناسیون اعضای سازمان و کادر درمان، و نیز تاسیس سامانه عوارض سنجی و نوبت دهی واکسیناسیون دریغ نکرده است و در بسیاری از آن ها  سازمان نظام پزشکی پیش تر  از وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط فعالیت خود را آغاز کرد.

صدور کارت دیجیتال واکسیناسیون هم از کارهای فراموش شده ای بود که به دلیل اصرار اعضای سازمان نظام پزشکی برای همکارانی که در کنگره های بین المللی شرکت می‌کنند، توسط سازمان و برای نخستین بار صورت گرفت.

خوشبختانه برخورد مثبت با کارت مذکور در خارج از‌ کشور که به سبب جایگاه برتر سازمان های نظام پزشکی در دنیا است، موجی از درخواست همکاران برای صدور کارت برای خود و خانواده هایشان را ایجاد نمود.

اطلاعیه مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از حیث تاکید بر اعتبار کارت دیجیتال صادره از سوی آن وزارتخانه متین‌ و موجه است ، لکن از آن جا که به نوعی بی اعتبار نشان دادن کارت صادره از سوی سازمان مهم نظام پزشکی است، جای تأمل و تأسف دارد.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای آن دسته از همکارانی که صدور کارت هوشمند واکسیناسیون از سوی سازمان متبوعشان اولویت دارد ؛ همچنان در حال خدمت رسانی است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان