بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

بی عدالتی در حق جامعه بیهوشی را جبران می کنیم

 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ضمن محکوم کردن تجمع جامعه بیهوشی برای حل مشکلاتشان گفت : حق را باید از راهش گرفت نه با انجام رفتار عوام گرانه که در شان جامعه بیهوشی نیست و قبول دارم که بی عدالتی شده در حق متخصصان بیهوشی که جبران می کنیم.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نشست صمیمی با مشاهیر و نمایندگان انجمن بیهوشی که به مناسبت روز جهانی بیهوشی در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد ضمن خیر مقدم و تبریک این روز به جامعه بیهوشی کشوربا  اشاره به این که جامعه پزشکی از جایگاهی ویژه در کشور برخوردار است ، بیان کرد : برای این که این جایگاه همچنان رفیع بماند تلاشهایی را به عنوان نمایندگان پزشکان در مجلس آغاز کرده ایم .

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی با عموم متفاوت بوده و حل مشکلاتشان باید در خود این جامعه انجام شود ، افزود : حل معضلات موجود جز به دست خود پزشکان ممکن نیست و جامعه پزشکی یک زبان خاص دارد که باید به آن واقف بود و حتی اگر پولی هم به آنها پرداخت نکنند باز هم صادقانه به ارائه خدمت می پردازند اما باید با زبان خودشان با آنها صحبت کرد.

وی با بیان این که به عنوان یک ناظر احساس می کنم اشتباهی در حق متخصصان این رشته رخ داده و به کمک رئیس سازمان برنامه و بودجه مصوبه آنان از هیات وزیران خارج شد ، اظهار کرد : اگر امضای رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی پای این تغییرات باشد ؛ از نظر ما اعتبار دارد وگرنه مخدوش است و قانون باید منطبق با نیازهای جامعه باشد .

نوبخت با اشاره به این که از تجمع متخصصان بیهوشی در مقابل مجلس خجالت کشیدم گفت : من این نوع حرکات را محکوم می کنم زیرا در حد مردم عادی است و جامعه پزشکی گروه مرجع هستند که باید با از راه معقول و منطقی نسبت به احقاق مطالباتشان گام بردارند ، بنابراین به هیچ عنوان روش تجمع را قبول ندارم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد : قبول دارم در حق جامعه بیهوشی بی عدالتی شده که جبران می کنیم و یکسری از کارها مربوط به وزارت بهداشت نیست بنابراین باید در کنار این وزارتخانه به حل مسائل بپردازیم نه این در مقابلش تجمع کنیم .

وی تاکید کرد: کاری نکنید که شرمنده شویم و توان پیشبرد کارها از ما گرفته شود و اگر رئیس کل سابق نظام پزشکی نامه ای را در این راستا امضا نکرده باشد در نا مه ای به رئیس جمهور و دکتر جهانگیری این مسئله را گوشزد کرده و اعلام می کنیم کسانی برای این صنف تعیین تعرفه کرده اند که از شرایط لازم برخوردار نبوده و مبانی قانونی را رعایت نکرده اند.

وی ادامه داد : اگر به هر دلیلی با شورای عالی بیمه کنار نیامدیم در سازمان نظام پزشکی و با شورای عالی و هیات رئیسه کل سازمان نظام پزشکی تشکیل جلسه داده و مسائل را حل و فصل خواهیم کرد.

نوبخت تصریح کرد : برای حل مسائل باید به صنف اعتماد کرد و اختیار ترجمه و بازبینی کتاب تعرفه ها به سازمان نظام پزشکی داده شده است و گروههایی که متوجه قضایا نیستند باید این مسائل برایشان شفاف سازی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : برای ترجمه کتاب و تعیین k  در کنار جامعه پزشکی هستیم و بدون اجازه دکتر فاضل ریاست کل سازمان نظام پزشکی نباید کاری انجام شود و در مکان های قانونی حرفها را زده و مسائل را نقد و بررسی می کنیم.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان