بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

مسائل پزشکی در خود جامعه پزشکی قابل حل است

 رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که کتاب تعرفه ها پاسخی قانع کننده برای خدمات تمامی رشته های پزشکی است ، گفت : اجرای دقیق کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات می تواند بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی از جمله متخصصان بیهوشی را حل کند.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست صمیمی با مشاهیر و نمایندگان انجمن بیهوشی که به مناسبت روز جهانی بیهوشی ، در محل این  سازمان برگزار شد ضمن خیر مقدم و تبریک این روز به جامعه بیهوشی کشوربیان کردند: امروز جامعه بیهوشی در سرلوحه اخبار قرار گرفته است در حالی که تفاوت نظرها می تواند بدون سرو صدا و تجمع در بین خود جامعه پزشکی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر این که کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت پاسخ قانع کننده ای برای همه رشته های پزشکی دارد ؛ افزود ند: این کتاب کارآمد بوده و عدالت بین رشته ای در آن رعایت شده است که در حال حاضر  با دخالت در این کتاب نارضایتی هایی ایجاد شده است که بیهوشی ها هم از این موضوع مستثنی نیستند و در حال حاضر کتاب ارزش های نسبی به طور دقیق و جامع در نظام پزشکی در حال ترجمه و آماده سازی برای ابلاغ به همه سازمان های ذیربط است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : برای حل مسائل ظرفیت بزرگ جامعه پزشکی زمینه حل مسائل را داخل خود حرفه فراهم می کند واگر معضلی هم باشد می توانیم درسازمان ی که متعلق به خودمان هست انرا حل و فصل کنیم .

وی تاکید کرد : جایگاه جامعه پزشکی در قلب مردم است و نمی توان از مردم جدا شد بنابراین باید در حفظ این جایگاه کوشید وگرنه نمی توان ادعای قداست کرد و لازم است بطور شایسته و حرفه ای کار کرده و برای حل معضلات هم باید از طریق نظام پزشکی مسائل را پیش ببریم و به نظر من در راس تمام این مسائل نجات جان بیماران است و نباید هیچ چیز آن را تحت الشعاع قرار دهد؛ نظام پزشکی خانه پزشکان و مدافع حق تمام پزشکان و بیماران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : باید دلسوزانه برای مردم کار کنیم و زمانی که کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات ملاک کار همکاران در تمامی رشته ها قرار گیرد ، عدالت برقرار شده و به این ترتیب رضایت همه همکاران را در ارائه خدمات به بیماران خواهیم داشت و اختلاف نظرها هم تمام خواهد شد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان