بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

وزیر بهداشت خبر داد: ادغام خدمات سلامت سالمندان در شبکه‌ های بهداشتی درمانی



وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر مشکلات سالمندان تنها به حوزه سلامت ختم نمی‌ شود، بلکه در حوزه اشتغال، آرامش روانی و حمایت های اجتماعی نیاز به توجه دارند.
به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه همایش گرامیداشت روز جهانی سالمند در جمع خبرنگاران، درخصوص سندملی سالمندان کشور، اظهار کرد: سندی که امروز رونمایی شد، حاصل هماهنگی هایی است که بنده از زمانی که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت داشتم، به عنوان یک کار بین بخشی با کمک سازمان های ذی ربط آغاز شد و پس از پیگیری های همکارانم، امروز رونمایی شد.

وی افزود: در حال حاضر مشکلات سالمندان تنها به حوزه سلامت ختم نمی‌ شود، بلکه در حوزه اشتغال، آرامش روانی و حمایت های اجتماعی نیاز به توجه دارند که در این سند برحسب تکلیف هر دستگاه، نقش ها تعیین شده تا بودجه متناسب با آن در بودجه های سنواتی درنظر گرفته شود. در بخش نظام سلامت، ما به دنبال ادغام خدمات سلامت سالمندان در شبکه‌ های بهداشتی درمانی هستیم. در همین راستا طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" را آغاز کرده ‌ایم.

لزوم پوشش بیمه ‌ای برای خدمات توانبخشی سالمندان
دکتر نمکی در خصوص تفاوت این سند با سایر خدمات مشابه پیش از این، تصریح کرد: قرار است تا به موجب این سند خدمات توانبخشی و بازتوانی در قالب پوشش بیمه ‌ای قرار گیرد.

سالمندان از مکمل‌ های ایرانی استفاده کنند
وی در خصوص داروهایی که سالمندان مصرف می‌ کنند نیز گفت: تاکنون مشکلی برای تامین دارو نداشته ‌ایم؛ اما بسیاری از سالمندان عزیز بیشتر اقدام به مصرف مکمل‌ های غذایی می‌ کنند که وارداتی بوده و قیمت بالاتری نسبت به سایر داروها دارند، لذا توصیه می کنیم با توجه به اینکه در داخل کشور خطوط تولید مکمل ها راه اندازی شده است، از نوع ایرانی مکمل ها استفاده کنند. نکته دیگر اینکه یکی از اهداف ما اصلاح سبک زندگی و تشویق به ورزش و تحرک باشد تا نیاز کمتری به مکمل در این گروه سنی احساس شود. برای مثال، چنانچه تغذیه مناسب باشد، پوکی استخوان ایجاد نمی شود.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان