بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

پیرشدن جمعیت هزینه های بهداشتی درمانی را افزایش می دهد

معاون كل وزارت بهداشت با بيان اينكه جمعيت كشور رو به مسن شدن است و از سويي بیماریهای غیرواگیر شيوع زيادي دارد، بر لزوم مشاركت خيرين در حوزه سلامت تاكيد كرد و گفت: یکی از بهترین حوزه ها برای انجام عمل خیر و کمک به رفع هزینه های کمرشکن، حوزه سلامت است.
 
به گزارش وبدا؛ دکتر ایرج حریرچی، در مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی دندانپزشکی حسینیه خویی ها با اشاره به اینکه، کل هزینه های سلامت در تمام دنیا در چند دهه گذشته رو به افزایش بوده است، خاطرنشان كرد: هم اکنون 10.3 درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشورهای جهان صرف هزینه های سلامت می شود،یعنی از هر 10 دلاری که مجموع دولتها و ملتها هزینه می کنند، یک دلار صرف بهبود یا حفظ سلامت مردم می شود.
 
وی در ادامه افزود: سهم هزینه های سلامت از کل هزینه های خانوار در کشور ما بیش از 5 درصد است که این موضوع در همه کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما هزینه مربوط به بیماریها، یکی از عوامل قابل توجه ایجاد فقر در جوامع است.
 
معاون کل وزارت بهداشت تصريح كرد: عوامل متعددی از جمله افزایش متوسط سن جامعه و افزایش تعداد و درصد سالمندان، شیوع بیماریهای غیرواگیر مثل بیماریهای قلبی عروقی، دیابت و سرطان، افزایش انتظارات مردم ، ورود دارو و تکنولوژی جدید عوامل محرک افزایش هزینه های سلامت در آینده در کشور ما هستند.
 
به گفته دکتر حریرچی، راه اصلی مقابله با این عوامل بهداشت و پیشگیری و کنترل هزینه های سلامت است اما حتی با موفقیت قابل توجه در مقابله با این عوامل، مردم ما و حوزه سلامت ما کماکان نیازمند کمک خیرین هستند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص كمك هاي خيرين اظهارداشت: درخواست ما این است که خیرین علاوه بر کمک در تامین زیرساختها در موضوع پیشگیری و نیز اداره مراکز ارائه خدمات سلامت، تامین هزینه های اداره مراکز، ارائه خدمات با هزینه مورد استطاعت فقرا و جلوگیری از هزینه های فقرزا و کمرشکن سلامت به طور جدی ورود کنند.
 
وی در پایان تاكيد كرد: با توجه به هرم سنی جمعیت ایران و شیوع بیماریهای غیرواگیر و با توجه یه میزان بروز هزینه های فقرزا و کمر شکن سلامت یکی از بهترین حوزه ها برای انجام عمل خیر، حوزه سلامت است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان