بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی جدید میلادی اعلام شد

بهره برداری از استانداردهای معتبر بین المللی در ارزیابی دانشگاههای خارجی و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این دانشگاهها می تواند زمینه های ارتقای نظام سلامت کشور همگام با مجامع بین المللی را فراهم آورد.

به گزارش وبدا، بر همین اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بررسی های ویژه این وزارتخانه، نظام های رتبه بندی QS، Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام های رتبه بندی جهانی است را ملاک عمل قرار داده و سالانه فهرست دانشگاههای خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید می باشند را منتشر می نماید.

در این راستا با بررسی های کارشناسی مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درنظر گرفتن دانشگاه های برتر در رتبه بندی های OS، Times و Shanghai لیست نهایی دانشگاههای خارج از کشور مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال تحصیلی 19 ـ 2018 در رشته های علوم پزشکی تهیه شد.

در این لیست ۶۴۵ دانشگاه از کشورهای مختلف مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند که با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق با رای صادره در دویست و سی و دومین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور 26 شهریور سال جاری تصویب شد.

گفتنی است،این لیست سالیانه مورد بازنگری قرار گرفته و از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا دانشگاههای موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی می باشند.

ضروری است تا متقاضیان تحصیل در دانشگاههای خارجی از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا به دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه نموده و به این نکته دقت داشته باشند که در صورت تحصیل در دانشگاههایی غیر از 645 دانشگاه تایید شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک ایشان ارزشیابی نخواهد شد و تاکید می شود که دانشکده ها و کالج های وابسته به دانشگاه اصلی نامبرده در این لیست، مورد تایید نبوده و مدارک صادره از آنها قابل ارزشیابی نمی باشد.

فهرست دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 19-2018 را اینجا دریافت کنید.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان