بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تشييع پيكر زنده ياد استاد یلدا

 استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استاد یلدا همیشه سعی داشت، آنچه می بیند، بیاموزد و آنچه نمی بیند خود یاد بگیرد که این دو صفت از صفات یک استاد ممتاز است.
 
دکتر مسلم بهادری در مراسم تشييع پيكر زنده ياد، استاد فقيد، دكتر عليرضا يلدا در گفت و گو با وبدا درخصوص شان والا و مقام علمی و اخلاقی دکتر یلدا گفت: استاد یلدا در سال 1336 فارغ التحصیل و در سال 1341 مشغول تدریس در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و قریب به 60 سال در این دانشگاه به تربیت متخصصین عفونی، تدریس رشته های مختلف پزشکی و شاگردان عمومی پزشکی مشغول بود.
 
وی افزود: آنچه که دکتر یلدا را متمایز می کند، نه تنها استادی، علم و دانش علمی، بلکه اخلاق، رفتار و منش نمونه ایشان با بیماران و برخورد دوستانه با شاگردان شان بود، استاد یلدا با شاگردان خود بسیار مهربان بود و اصولا سعی داشت، با اخلاق آرام و عشق بیمار را تسکین دهد.
 
دکتر بهادری گفت: استاد یلدا همیشه سعی داشت، آنچه می بیند، بیاموزد و آنچه نمی بیند خود یاد بگیرد که این دو صفت از صفات یک استاد ممتاز است.
 
استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: دکتر یلدا انسان خوبی بود و فارغ از انگیزه های مادی خالصانه در راه مداوای بیمار و تربیت شاگردانش تلاش می کرد، ایشان مطب نداشت و سعی داشت بیش از حد معمول وقت خود را در بیمارستان سپری کند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان