بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

راه اندازی بخش مستقل ریه کودکان در بیمارستان فوق تخصصی اکبر

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت مستقل بخش ریه کودکان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر جواد سیدی در گفتگو با خبرنگار وب دا در خصوص بخش ریه بیمارستان فوق تخصصی  کودکان اکبر گفت: بخش ریه شامل ۱۰ تخت فعال و یک تخت ایزوله است و این برای اولین بار است که بخش ریه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بصورت مستقل دایر می شود.
رییس بخش ریه بیمارستان فوق تخصصی اکبر در رابطه با خدماتی که در این بخش به بیماران ارائه می شود، تصریح کرد: خدماتی که در بخش ریه به بیماران ارائه می شود واحد برونکوسکوپی است که با این دستگاه پزشک می تواند داخل ریه بیمار را مشاهده و مشکل این قسمت از بدن را بررسی کند.

دکتر سیدی راه اندازی بخش ان آی وی (تهویه غیرتهاجمی) را از دیگر اقدامات مهم در راستای ارائه خدمات برشمرد و اظهار داشت: در این بخش به بیماران که نیاز به دستگاه کمک تنفسی دارند ارائه خدمت می شود و بر این اساس بیماران نیاز نیست که در بیمارستان بستری شوند.

رئیس بخش ریه بیمارستان اکبر به یکی دیگر از خدمات این بخش اشاره و بیان کرد: واحد اسپیرومتری (اندازه گیری حجم های ریوی) جهت تشخیص بیماری های ریه نیز در این بخش صورت می گیرد.

دکتر سیدی با اشاره به انواع بیماری های ریوی اظهار داشت: بیماران ریوی شامل بیماری های مادرزادی ریه، اختلالات ناهنجاری های آناتومی، بیماری ژنتیک ریه، بیماری اکتسابی ریه وآنهایی که زمینه حساسیتی آسم و آلرژی ریه دارند، می باشد که برای درمان به این بخش مراجعه می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ نفر به بخش درمانگاه مراجعه می کنند و آنهایی که نیاز به بستری داشته باشند در بخش ریه بستری می شوند؛ در حال حاضر که فصل سرما است و آنفولانزا شیوع پیدا کرده افراد بیشتری که مشکلات ریه دارند و هم چنین به دنبال آلودگی هوا افرادی که حساسیت های ریوی دارند به درمانگاه مراجعه می کنند.

رئیس بخش ریه بیمارستان اکبر اذعان داشت: روزهای یکشنبه کلینیک تخصصی cf مختص بیماران ریوی که دچار عفونت های مکرر می شوند با همکاری گروه گوارش دایر است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان