بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

با حضور دکتر دارابی از هفت سامانه حوزه توسعه دانشگاه رونمایی شد

با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هفت سامانه حوزه معاونت توسعه دانشگاه رونمایی و این سامانه ها کار خود را آغاز کردند.

 به گزارش وب دا؛ دکتر دارابی در این مراسم گفت: معاونت های مختلف در دانشگاه دارای سامانه های بسیاری هستند؛ که همه این سامانه ها با هدف ارائه تسهیلات به افراد  در حداقل زمانی که بنا است در اختیار آن ها قرار بگیرد، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هدف دیگر در ایجاد این گونه سامانه ها ایجاد عدالت اجتماعی است به نحوی که ثبت نام افراد بر اساس ظرفیت اعلام شده در سامانه ها؛ امکان گرفتن امتیاز برای افراد خاص را از میان می برد و بر این اساس رفاه حال پرسنل در شرایط یکسان ایجاد می شود.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد هدف دیگر از ایجاد سامانه ها را جلوگیری از اتلاف وقت دانست و تاکید کرد: علاوه بر صرفه جویی در وقت، وجود سامانه هایی که روز به روز در حال افزایش هستند باید نیاز به نیروی انسانی را کاهش داده و عمدتا نباید با وجود سامانه ها نیاز به پرسنل وجود داشته باشد.

دکتر دارابی بیان داشت: بر این اساس سامانه ها تنها نیازمند به روز رسانی بوده؛ که هر از چند گاهی می توان این کار را انجام داد و دیگر امور را به صورت اتوماتیک خود سامانه انجام می دهد.

وی به اهمیت صرفه جویی در کنار استفاده از سامانه ها اشاره کرد و ابراز داشت: تنها در یکی از بیمارستان های دانشگاه  درصورتی که پرونده های بیماران به شکل الکترونیکی ایجاد شود حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان در ماه در مصرف کاغذ صرفه جویی صورت می گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهان حرکت دولت الکترونیک به سمت حذف کامل کاغذ شد و در ادامه، گفت: استفاده از سامانه ها علاوه بر تمامی مزایای گفته شده مانع از موازی کاری می شود و این امر نیز مانع از متمرکز شدن منابع و افراد در یک حرکت مشترک می گردد.

دکتر دارابی تصریح کرد: باید سامانه ها به شکلی طراحی شود که افرادی که در دانشگاه با مدارک دیپلم و پایین تر مشغول به کار هستند نیز بتوانند به راحتی وارد سامانه شده و نیاز خود را بر طرف کند.

وی اضافه کرد: یک ویژگی مهم سامانه ها ساده بودن آن است که باید مورد توجه سازندگان سامانه ها قرار بگیرد به نحوی که در عین حفظ امنیت سامانه، هر فردی بتواند به سهولت به سامانه مراجعه و کار خود را انجام دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: سامانه های حوزه توسعه جهت تسهیل امور کارکنان، جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع ایجاد می شوند و با وجود این که در همه حوزه ها از وجود سامانه ها بهره می بریم؛ اما در حوزه توسعه با توجه به ارتباط تمامی افراد با این حوزه؛ وجود سامانه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

دکتر دارابی بیان داشت: خدمات دهی حوزه توسعه برای همه کارکنان است؛ در حالی که حوزه هایی مانند پژوهشی، آموزشی، غذا و دارو و... مخاطبین خاص خود را دارد؛ اما توسعه و پشتیبانی همه حوزه های دانشگاه را پوشش داده و سامانه های این حوزه باید رفاه همه پرسنل را ایجاد کند.

 وی سامانه های تعبیه شده در حوزه توسعه را مورد تقدیر قرار داد و افزود: سامانه گهرباران مانند باقیات و صالحاتی است که موجب شده پرسنل دانشگاه بتوانند مانند پرسنل دیگر سازمان ها و ارگان ها از امکانات رفاهی در شمال کشور بهره مند شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: سامانه ورزش کارکنان و وام قرض الحسنه نیز سامانه های بسیار خوبی هستند؛ که در رفع نیاز کارکنان بسیار تاثیر گذار خواهند بود. با توجه به این که دانشگاه دارای ۲۷ هزار کارمند است؛ اگر هر فرد ۲۰ هزار تومان در این مسیر  هزینه کند می تواند مشکل پرسنل را به خوبی حل کند.

دکتر دارابی به سه سامانه تغذیه، انرژی و بیمه اشاره کرد و بیان داشت: تلاش شود تا سامانه بیمه به سمتی حرکت کند؛ که بیشتر به نفع کارکنان باشد تا بیمه؛ زیرا مردم بیشتر از نیازهای کلینیکی خاص به پزشکان مراجعه و نیاز ویزیتی و دارو دارند.

  وی تاکید کرد: امیدوارم در مسیر خدمت رسانی به کارکنان که بازوی واقعی خدمت رسانی به حوزه های مختلف دانشگاه هستند کمک رسان باشیم. من اعتقاد دارم باید به کارکنان توجه ویژه داشت زیرا پزشکان و اعضای هیأت علمی به هر شکلی می توانند امکانات رفاهی برای خود و خانواده فراهم کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی، تورم و شرایط سنگینی که در بحث هتلینگ، تراولینگ و تغذیه برای مردم وجود دارد هر خدمتی در جهت رفاه کارکنان انجام شود دارای ارزش می باشد و موجب می شود کارکنان دلگرم شوند.

دکتر دارابی احترام  به پرسنل را بر مسائل مالی  دارای ارجعیت دانست و تصریح کرد: هنگامی که دانشگاه به فکر کارکنان خود باشد انگیزه همکاران افزایش پیدا می کند و این افزایش انگیزه، خدمت بیشتر را به دنبال دارد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم از مجموعه سامانه های رفاهی و حامل های انرژی معاونت توسعه دانشگاه با نام های سامانه اقامتی دفتر نمایندگی تهران، به روز رسانی سامانه اقامتی گهرباران ،سامانه تربیت بدنی، سامانه وام، به روز رسانی سامانه بیمه تکمیل درمان، سامانه بیمه غیر درمانی، سامانه حامل های انرژی، سامانه اقامتی بیمارستان قائم(عج) رونمایی شد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان