بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

قدردانی پزشکان از پاکبانان و سبزبانان مشهد

پنهان ز دیده ها و همه دیده ها از اوست
تقدیم به آنها که همه جا هستند و دیده نمی شوند
برف که می بارد ماتم می گیرم چون باید به پشت بام خانه رسیدگی کنم ببینم لوله های ناودان بند نباشد قرنیز دیوارها نیافتاده باشد که دیوار نم بکشد. جلو در خانه یخ نزند که موجب سانحه ای شود و یا شیب پارکینگ تمیز باشد که توی خانه گیر نیافتیم. اما از خانه که بیرون می آیم می بینم که به طرز حیرت آوری روی سطح خیابانها شن با نمک پاشیده شده است.
پاییز هم همینطور است هزاران درخت شهر از برگ های پاییزی پاک می شوند و آماده به تن کردن لحاف زمستانی خویشند و تابستان که اینهمه گلهای لطیف و آسیب پذیر از نفس آتشناک خورشید محافظت می شوند و در سایه طربناک درختان پذیرای پرندگان خسته و گرمازده اند.
و اما بهار، هنوز نفس فروردین در نیامده که گلها در می آیند و به استقبال او می روند و میلیونها شاخه گل رنگارنگ همه شهر را زیبا و عطرآگین می کنند.
و همه این شگفتی ها را دستان پینه بسته و صورتهای آفتاب سوخته و شخصیتهای متواضعی می آفرینند که ده هزار نفر بیشتر نیستند. خادمان واقعی این شهر بزرگ که نه تنها چند میلیون جمعیت دارد که چند برابر آن نیز میهمان می پذیرد. واقعاً حیرت آور است که ما این پاکبانان و سبزبانان مهربان و فروتن را نمی بینیم ، آنها که براستی قهرمانان بی مدعای شهر ما هستند ، آنها که امانتداران بی سر و صدا، یاری کنندگان بی منت و سرورانی بی کلاهند که ما را آقا و خانم صدا می کنند.
به خدا قسم خودتان آقا هستید و جا دارد که ما با افتخار دستان شما را بوسه باران کنیم.
شهرداری مشهد ، در اقدامی شاعرانه ، در آخرین روزهای سال 97 جشنهایی را برگزار کرد که به یاد ما بیاورد، آفرینندگان این همه زیبایی چه کسانی هستند. در ده شب پاکبانان و سبزبانان شهر را با خانواده هایشان به میهمانی فراخواند و در یک مراسم شاد ، دین ما را به این قهرمانان گمنام یادآوری کرد. در این مراسم علاوه بر هدیه ای که شهرداری به همه این بزرگواران تقدیم کرد، سازمان نظام پزشکی مشهد نیز به 26 نفر از برگزیدگان پاکبان و سبزبان سیزده منطقه شهرداری ، هدیه کوچکی به رسم عیدانه تقدیم نمود.
جا دارد همه ما و همه سازمانها و نهادهایی که در این شهر فعالیت می کنند این اقدام زیبا را گرامی بدارند و در سال های آتی در کنار شهرداری این قهرمانان گمنام را پاس بدارند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان