بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : چهارشنبه, 13 تیر 1403

مقاله ها

باید طوری عمل کنیم که انگیزه کار در جامعه پزشکی از میان نرود

باید طوری عمل کنیم که انگیزه کار در جامعه پزشکی از میان نرود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع ارائه دارو در کلینیک های درمان اعتیاد گفت: باید طوری عمل کنیم که پزشکان ما انگیزه کار داشته باشند و انگیزه ها از میان نرود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد دکتر حسینعلی شهریاری همچنین بیان کرد: چندین بار به رییس جمهور در خصوص کلینیک‌های درمان اعتیاد نامه نوشتم تا مسیر درستی انتخاب و کار درستی انجام شود.

وی گفت: اینکه از بین چند هزار داروخانه بیایید ۴۰۰ تا ۵۰۰ داروخانه منتخب دولتی را بگویید فقط دارو را به شما می دهیم. درست نیست بقیه داروخانه خواهند گفت پس ما چه کاره ایم؟ ما ۱۴ هزار داروخانه داریم از میان این ۱۴ هزار این ۴۰۰یا ۵۰۰ داروخانه را چه کسی انتخاب می کند؟!

وی ادامه داد: اگر گفته می شود احتمال نشتی از مراکز درمان اعتیاد وجود دارد قطعا همین احتمال در داروخانه ها هم وجود خواهد داشت. مگر می شود بگویید فقط در مراکز درمان اعتیاد چنین احتمالی هست. پس اگر برای مراکز درمان اعتیاد احتمال نشتی می دهیم برای داروخانه ها هم همین احتمال را باید در نظر بگیریم.

دکتر شهریاری گفت: باید ساز و کار را طوری تعریف کنیم که نشتی دارو در درمان اعتیاد نداشته باشیم. نه اینکه صرفا محل توزیع را تغییر دهیم‌‌.

وی گفت: در حال حاضر به اندازه کافی در جامعه پزشکی نارضایتی داریم با این طرح به نارضایتی ها اضافه می شود. حدود ۷ هزار مرکز درمان اعتیاد داریم که اکثرا دو پزشک فعالیت دارند یعنی ۱۴ هزار پزشک با اجرای این طرح برایشان مشکل ایجاد شده و ناراضی خواهند شد و البته فقط این ۲ نفر پزشک هم که نیستند؛ ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر کادر اجرایی در این مراکزدرمان اعتیاد فعالیت دارند پس باید تصمیم عاقلانه ای گرفت که نه داروخانه ها مشکل داشته باشند نه مراکز درمان اعتیاد مشکل داشته باشند و شرایط مناسب برای همه فراهم باشد و انگیزه کار برقرار باشد .

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان