بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : چهارشنبه, 13 تیر 1403

مقاله ها

پزشکان جوان را باید حفظ کنیم

 

پزشکان جوان را باید حفظ کنیم

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های خراسان شمالی گفت: باید به پزشکان جوان میدان دهیم و آنان را حفظ کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر محمدحسین انصاری‌مود، در دهمین جلسه شورای هماهنگی سازمان های نظام پزشکی استا‌ن‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی همچنین بیان کرد: من پزشکی بودم که در سال 1353 در شهر خودم از زیر صفر شروع کردم زمانی که کار می کردم یک آزمایشگاه نداشتیم یک دستگاه رادیولوژی هم نداشتیم الان همه چیز داریم. دانشگاه داریم و پزشک تربیت می کنیم و امکانات هم قابل قبول است؛ نباید بگذاریم این شرایط تغییر کند و عقب‌ گرد داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه نگرش خطرناکی شکل گرفته که در آن خدمات جامعه پزشکی نادیده گرفته شده و می‌شود. در این نگاه صرفا نقاط ضعف مورد توجه قرار می گیرد. این نگاه خطرناک ناامیدی و یاس را دامن زده و نتیجه‌ای جز مهاجرت نخبگان پزشکی ما را به همراه نخواهد داشت. راهکار تقویت ساختارهایی است که منجر به ماندگاری پزشکان ما شود نه افزایش ظرفیت های پذیرش در رشته های پزشکی. پزشکان جوان ما سرمایه های ملی ما هستند که تا سال‌ها در کشور می توانند منشاء خدمات و برکات باشند و لذا باید به معیشت جوان پزشکان توجه ویژه شود.

وی گفت: نظام پزشکی بازوی کمک رسان مردم و نظام سلامت است اما متاسفانه نگاه ها به این سازمان منصفانه نیست گویی نظام پزشکی برای وزارت بهداشت و نظام سلامت فرزند ناخلف است. بله نواقصی هست که ما منکر نیستیم اما باید برای رفع نواقص که داریم فکر کنیم و مهم تر اینکه نگذاریم نقاط قوت و دستاوردها و تلاش های صورت گرفته به فراموشی سپرده بشوند. وی در پایان بر لزوم انسجام جامعه‌ی پزشکی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که در نظام پزشکی معاونت رفاهی راه اندازی شود. تعداد اعضاء کم نیست و ضرورت دارد خدمات شایسته تری در زمینه مسائل رفاهی به اعضاء ارائه شود.

گفتنی است در این نشست از خدمات شایسته دکترمحمدحسین انصاری مود در مجموعه نظام پزشکی با اهداء لوح سپاس و به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان