بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 08 ارديبهشت 1403

مقاله ها

جامعه پزشکی همواره در حوزه مالیات از قانون مدارترین گروه‌ها بوده است

جامعه پزشکی همواره در حوزه مالیات از قانون مدارترین گروه‌ها بوده است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد جامعه پزشکی را در حوزه پرداخت مالیات از قانونمدارترین گروه‌های شغلی خواند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر علیرضا صداقت، در نشست آموزشی «مالیات پزشکان، چالش‌ها و فرصت ها» که از سوی معاونت فنی و نظارت و کمیسیون تخصصی مالیات سازمان برگزار شد؛ بیان کرد:  جامعه پزشکی قانون گریز نیست  به اذعان مسئولان امر در حوزه های مختلف از جمله پرداخت مالیات، پزشکان همواره در زمره خوش‌حساب‌ترین مودیان مالیاتی بوده‌اند.

وی افزود: به عنوان نماینده جامعه پزشکی معتقدم پرداخت مالیات از سوی صنوف گوناگون حتما در راستای منافع ملی است اما نگرانی جامعه پزشکی از تبعیض‌ها است. رعایت قانون وظیفه همه ما است اما نمی‌توان انکار کرد که گاهی قوانین در اجرا باگ‌هایی دارد؛ باید این ایرادات را شناسایی و برطرف کرد تا در اجرای قوانین جانب عدالت نیز رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه سازو کارهای مالیاتی باید به سمت اقناع سازی عمومی حرکت کند، گفت: جامعه پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست، باید شرایط اقناعی فراهم شود تا افراد با طیب خاطر و با قوانین عادلانه پرداختهای مالیاتی خود را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شعار مسئولان امر در حوزه سلامت این است که بیمار هیچ دغدغه ای جز بیماری نباید داشته باشد؛ بیان کرد: رسیدن به این مقصود اسباب و لوازمی دارد و از جمله آن اینکه ارائه دهندگان خدمات سلامت نیز هیچ دغدغه‌ای جز درمان نباید داشته باشند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان