بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

مقاله ها

حفظ سلامت مردم در گرو ایجاد هم‌افزایی در میان جامعه پزشکی است

حفظ  سلامت مردم در گرو ایجاد هم‌افزایی در میان جامعه پزشکی است
رئیس مجمع عمومی سازمان های نظام پزشکی کشور در نشست شورای هماهنگی نظام پزشکی های خراسان بزرگ که میزبانی نظام پزشکی مشهد برگزار شده؛ بیان کرد: حفظ سلامت مردم در گرو ایجاد هم افزایی در میان جامعه پزشکی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر محمد حسین انصاری مود افزود: ما بایستی جلساتی اینچنینی را بیشتر از پیش داشته باشیم تا بتوانیم با هدف تامین سلامت جامعه و احقاق حقوق جامعه پزشکی با ایجاد هم افزایی راهکارهای روشن و موثر ارائه کرده و پیگیر اجرایی شدن آن ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی باید به جایگاه واقعی خو در تاریخ رجوع کند؛ گفت: چه در گذشته و چه امروز دغدغه پزشکان ما چیزی جز سلامت مردم و عمل به سوگند و تعهد حرفه ای و اخلاقی نبوده و نیست. پزشکی ما ادامه مسیر و ثمره و برجای مانده مسیر و راه و روش  ابوعلی سیناها و زکریاهای رازی است. استدعا دارم در راستای تعالی سلامت جامعه و جایگاه جامعه پزشکی تشکیل این جلسات را به فال نیک بگیریم و با قدرت و حدت بیشتری به انسجام خود بندیشیم.
وی با اشاره به سخنان دکتررئیس زاده در خصوص ایجاد هم افزایی در میان جامعه پزشکی گفت: در  طول قریب 85 روز که از دور جدید فعالیت نظام پزشکی کشور می گذرد  ما شاید به طور متوسط روزی یک و ونیم جلسه داشتیم. جلسات سنگین برای حفظ اقتدار جامعه پزشکی با نگاه به حفظ کرامت و شان پزشکان اما این نگرش یک نگرش صنفی نبوده است. در حقیقت ما در پی این مواردی که عرض کردم در پی حفظ جایگاه والای مردم و حفظ حقوق مردم در حوزه سلامت هستیم.
وی بیان کرد: جایگاه سلامت در تمام حکومتها تعریف شده در کشور ما هم این موضوع به طریق اولی حائز اهمیت است؛  مسلم که جایگاه بهداشت و درمان بسیار رفیع است و سازمان‌های نظام پزشکی به عنوان بازوان توانای وزارتخانه باید به حفظ این جایگاه رفیع کمک نمایند.
دکتر انصاری مود ادامه داد: حفظ این جایگاه رفیع با خواسته های منطقی و مستدل جامعه پزشکی هیچ منافاتی ندارد و ما باید این را به قاطبه ی مردم منتقل کنیم. آن گاه که می‌خواهیم در خصوص ظرفیت پزشکی منطقی و مستدل حرکت شود باید برای جامعه روشن کنیم که هدفمان چیست؛ چرا  اعضای جامعه پزشکی بایستی مورد شماتت قراربگیرند وقتی هدفشان تامین سلامت جامعه است. امروز در نقاط محروم استان و کشور ، پزشکان ما حضور دارند.  در جرگلان، در سفی‌آباد در روستاها و مناطق محروم ما چه می‌گذرد؛ چرا خدمات پزشکان ما در این مناطق دیده نمی شود. از جرگلان تا نهبندان 1000 کیلومتر است چه کسانی در این پهنه گسترده مردم را از  گزند بیماریها به ویژه در بحران کرونا نجات داند؟ چرا این رشادت ها به این سرعت در حال فراموشی است.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف در حوزه تعامل با رسانه ها از سوی جامعه پزشکی و سازمان های نظام پزشکی گفت: ما باید در بحث رسانه قوی ظاهر بشویم. متاسفانه اطلاع‌ر سانی حتی در درون جامعه پزشکی هم ضعیف است. بدنید از زمانی که ما اراده کنیم قطع به یقین مردم با ما خواهند بود.
وی در پایان گفت:  تعامل با رسانه باید طوری شکل بگیرد که حقایق روشن شود. مردم و مسئولین باید بدانند و مطلع شوند که تن دادن جامعه پزشکی به تعرفه های ناعادلانه سلامت نوعی ایثار است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان