بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

خبرنامه شماره 65 سازمان نظام پزشکی مشهد منتشر شد

در حوزه ریاست :
1-برگزاری جلسه هیات مدیره و شورای معاونین سازمان
2-شرکت نماینده سازمان در جلسه کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
3- برگزاری جلسه " سایت گردشگری سلامت" با  مدیر و کارشناس محترم حوزه گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد
4-شرکت ریاست سازمان در جلسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با معاون درمان وزارت بهداشت / پیشگیری از کرونا
5- برگزاری جلسه بررسی تعرفه های آب و فاضلاب واحدهای صنفی گروه پزشکی با حضور نمایندگان سازمان و آبفا
6- شرکت نماینده سازمان در جلسه قرارگاه اجرایی غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
7- برگزاری 2 جلسه مشترک با حضور با مسؤولان " گروه توسعه پایدار آرنا " با محوریت " پروژه دیده بان ویروس کرونا " (بستر فناوری اطلاعات و داده کاوی )
8- با توجه به ضرورت محدودیت در ترددهای برون شهری در پیشگیری از شیوع کرونا جلسات " برنامه بودجه سال 1399 و شورای عالی نظام پزشکی کشور " برگزار نشد .
9- برگزاری جلسه مشترک هیات مدیره سازمان با معاونین دانشگاه علوم پزشکی مشهد با محوریت " هماهنگی و آمادگی در خصوص پیشگیری و درمان کرونا ویروس "
10- برگزاری جلسه کمیسیون رفاهی، اجتماعی و اشتغال " قرائت گزارش عملکرد شبکه سپید و بررسی طرح پیشنهادی هلدینگ 32 نگین  "
11- ستاد استانی بحران کرونا سازمان نظام پزشکی مشهد تشکیل و موارد زیر مصوب گردید.
o    مکاتبه با استاندار محترم استان خراسان رضوی و درخواست کمک برای اجرایی شدن پیشنهادات سازمان نظام پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع غیر قابل کنترل بیماری کرونا .
o    مکاتبه با معاون محترم درمان و رئیس کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و درخواست تامین اقلام بهداشتی و محافظتی مورد نیاز در مطب ها و مراکز MMT ( ماسک- دستکش- محلول ضدعفونی)
o    مکاتبه با مدیر کل محترم صدا و سیمای خراسان رضوی و تقاضای اختصاص زمان مشخص به منظور کمک در ارتقاء سطح آگاهی مردم و کنترل و پیشگیری در شیوع کرونا
o    تهیه متن تشکر از جامعه پزشکی و تمامی دست اندرکاران در مراکز درمانی که در حال خدمت شبانه روزی به عموم مردم به ویژه مبتلایان احتمالی به کرونا می باشند .
o    تهیه متن پیام سازمان نظام پزشکی مشهد به مردم شریف مشهد و استان خراسان رضوی به منظور اطمینان بخشی به آنان که جامعه پزشکی " آن چنان که در سال های سخت دفاع مقدس و بحران های سیل و زلزله و . . . انجام وظیفه کردند هم اکنون نیز با تمام توان در کنارشان هستند و خواهند بود  و توصیه اکید به مردم عزیز این خطه از کشور عزیزمان برای حفظ آرامش و همکاری موثر در زمان گذر از بحران کرونا و توجه و بکارگیری دقیق پیام های بهداشتی و توصیه های متخصصین
12-مکاتبه با اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی و اعلام بانک هایی که دستگاه کارتخوان همکاران را به دلیل تراکنش پایین جمع آوری نموده اند . (پیرو توافق صورت گرفته در جلسه مشترک سازمان با مدیر کل و معاونین اداره امور مالیاتی)
13-مکاتبه با معاون درمان دانشگاه معرفی نماینده انجمن متخصصین زنان و زایمان به عنوان نماینده سازمان در کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی


در حوزه معاونت انتظامی:
1- برگزاری 5 جلسه کارشناسی و بررسی 7 پرونده.
2- ثبت  56  پرونده جدید.
3- آرای صادر شده:  24 رأی.
4-تعداد مراجعین :  75  نفر
4- اخذ توضیح از  28  پزشک و کادر درمانی
5- تعداد مراجعین جهت مشاوره حقوفی : 3 نفر

درحوزه معاونت پشتیبانی و رفاهی:
1 –برگزاری 3 جلسه در راستای همکاری مشترک میان امور رفاهی سازمان و برندهای معتبر جهت ارائه خدمات متنوع به اعضا
2- برگزاری جلسه با مبلمان دقت و مبلمان چوب رنگ (جهت فروش با شرایط ویژه به اعضا سازمان )
3- برگزاری جلسه با فست فود جام جم

درحوزه معاونت فنی، نظارت و آموزشی:
1-دریافت 4 درخواست جدید و صدور5 مجوز تبلیغات.
2- رسیدگی به4 مورد گزارش تخلف.
3- رسیدگی به تبلیغ 3 مرکز مداخله گر در امور پزشکی و ارجاع به مدیریت محترم نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
4- ارجاع یک مورد شکایت از مداخله گر به سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی
*  در این هفته نوزده  جلسه گوناگون در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار گردید .

اخبار گوناگون حوزه سلامت:
* فداکاری تا پای جان " روایتی از حال و روز پرستاران و پزشکان مشهدی که این روزها در خط مقدم دفاع از سلامت در بیمارستان های شهر مشغول به فعالیت اند .( شهرآرا )
* ورود کیت های تشخیص ویروس کرونا به مشهد ( شهرآرا )
* کرونا بیخ گوش مشهد ( شهرآرا )


شرح خبر :
با وجود انجام تمام اقدامات پیشگیرانه ، آمارهای رسمی حکایت از فوت یک بیمار مبتلا به کووید 19 در نیشابور دارد .
موضوع شیوع ویروس کرونا و قربانیان آن جزو مهم ترین عناوین خبری این روزهای جهان از جمله ایران است . این ویروس باعث مرگ 2592 نفر در چین شده و این در حالی است که آزمایش 77 هزار و 345 نفر در این کشور مثبت بوده است . این یعنی " کرونا ویروس " باعث مرگ حدود 3 درصد از مبتلایان می شود ، در صورتی که با یک حساب و کتاب ساده این رقم با آمار ارائه شده در ایران هماهنگی ندارد.
در آستانه نوروز و با ورود این میهمان ناخوانده ، همه کشور در تلاطم مبارزه با شیوع بیشتر این بیماری است ، تا جایی که وزیر راه از دریافت نشدن هزینه لغو بلیط هواپیما و قطار از مردم خبر داده و وزیر دفاع نیز دستور تولید روزانه 20 هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده را صادر کرده است . حالا با توجه به اینکه سایه ویروس کرونا با همه کوچکی اش ، بر خراسان رضوی نیز سایه افکنده ، مسئولان استانی و شهری برای حفظ وضعیت به گفته خودشان سفید در استان می کوشند .در این راستا محمدرضا حیدری ،رئیس شورای شهر مشهد ، در توئیتی به تصویب لایحه دو فوریتی دیروز در صحن علنی شورا اشاره کرده و نوشته است : " در شورای شهر مشهد 10 میلیارد تومان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اختصاص داده شد . این مبلغ در مسیر ضد عفونی کردن وسیل حمل و نقل عمومی و تامین تجهیزات بهداشتی هزینه خواهد شد ."


 

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان