بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار شد : برخورد جدی با هتاکی به بانوی جراح

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار رسیدگی برابر برخوردهای غیرمنطقی برخی قضات با جامعه پزشکی از جمله هتاکی به خانم دکتر جراح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، نسبت به برخوردهای چالش برانگیز برخی قضات با جامعه پزشکی انتقاد کرد و خواستار برخورد جدی با عاملان حادثه بیمارستان نورآباد ممسنی و رسیدگی به بازداشت غیر اصولی پزشک جراح عمومی این بیمارستان شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و تهیت؛

متأسفانه این روزها شاهد برخوردهای غیرمنطقی و چالش برانگیز برخی قضات با جامعه خدوم پزشکی هستیم که این مهم نه تنها موجبات دلسردی جامعه پزشکی و ایجاد بی اعتمادی جامعه را نسبت به مسئولین و اطبای محترم فراهم نموده بلکه تبعاتی چون سوءاستفاده فرصت‌طلبان،‌تأمین خوراک تبلیغاتی رسانه‌های معاند و بر هم زدن نظم عمومی جامعه را در بر داشته است.

در تمام دنیا نظر تخصصی و مجوز پزشک برای هرگونه اقدام قانونی و حقوقی تعیین کننده است. چطور ممکن است در منطقه محروم و دور افتاده از این مرز و بوم که با بهانه عدم همکاری غیرمنطقی خانم دکتر جراحی با مسئولین قضائی منطقه،‌ وی را مورد هتک حرمت قرار داده و در این شرایط که با کمبود شدید نیروی انسانی پزشک مواجه هستیم و با سیاست‌گذاری مجلس و تمهیدات فراهم شده توسط وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی به زحمت نیرو‌های تخصصی لازم را تأمین می‌کنیم،‌ انتظار فعالیت و از خودگذشتگی جامعه محترم پزشکی در این مناطق داشته باشیم.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این اتفاق از حضرت‌عالی به عنوان قاضی‌القضات انتظار دارد دستور رسیدگی عاجل و برخورد قاطع با متولیان حادثه را معمول و با دلجویی پزشک مربوطه زمینه بازگشت نظم،‌ آرامش جامعه پزشکی و اعتماد و احترام متقابل آحاد جامعه را فراهم سازد.

 

دکتر حسین‌علی شهریاری

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

 

سایت سازمان کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران - پنج‌شنبه ۰۸مرداد ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان