بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

کمیسیون قضایی مجلس نسبت به حبس زدایی از مجازات پزشکان نظر مثبت دارد

اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بررسی اصلاح مجازات پزشکی را در دستور کار داشتند.

به گزارش روابط عمومي نظام پزشكي، در جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، اصلاح مواردی از قانون مجازات اسلامی با رویکرد مجازات پزشکی در دستور کار قرار داشت.

معاون پارلمانی و حقوقي سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در قانون مجازات اسلامی، مواد و راهکارهای محختلفی جهت جایگزینی برای حبس وجود دارد که بر این اساس، موضوع از سوی سازمان نظام پزشکی پس از بررسی‌های لازم به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد گردید.

وی با اشاره به این که پیش از این موضوع در کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته بود، اذعان داشت: به طور کلی، اعضای کمیسیون قضایی نظر مخالفی نسبت به انجام این مهم نداشتند.

دکتر سید علی ریاض خاطرنشان کرد: پیشنهادات اعضای کمیسیون منطبق با قانون مجازات اسلامی و با رویکرد حبس زدایی در رسیدگی به تخلفات پزشکی بیان شد.

ریاض گفت: نکته قابل تامل این که نمایندگان حاضر در جلسه امروز عقیده داشتند حبس‌زدایی صرفا محدود به جامعه پزشکی نباشد و عموم نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

وی در خصوص نتیجه نهایی جلسه مذکور بیان داشت: با دستور رییس کمیسیون مقرر گردید کمیته‌ای با حضور اعضای کمیسیون قضایی، نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تشکیل گردد و پس از بررسی تکمیلی موضوع، مجدد در دستور کار کمیسیون مذکور قرار گیرد.

معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که رای‌گیری نهایی در جلسه انجام نشد، گفت: رییس کمیسیون مدیریت شایسته‌ای در طول جلسه داشتند و امید است پس از بررسی مجدد و طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نتایج مثبتی برای جامعه پزشکی و نیز عموم داشته باشد.

سایت سازمان کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران -- دوشنبه ۰۵مرداد ۱۳۹۴   

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان