بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

راهنمای شماره 5 مالیات: گروه ها و تکالیف مالیاتی

 

 

قابل توجه اعضای محترم سازمان

 پزشکان محترم مالیاتی در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب ۳۱/ ۴/ ۱۳۹۴ از نظر مقررات مالیاتی به سه گروه متفاوت تقسیم شده و دارای تکالیف مالیاتی گوناگونی می باشند و با اصلاح ماده 95 و حذف ماده 96 دیگر طبقه بندی فعالیت پزشکی به ردیف 6 بند الف و ردیف 11 و 12 بند ب ماده مزبور  به شرح زیر تغییر یافته است.

گروه اول:

صاحبان بیمارستان ها، زایشگاه ها، کلنیک های تخصصی

درآمد خدمات سالانه  بیش از 15.000.000.000 ریال
 
 ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده قبل از کسر معافیت طبق آخرین برگ مالیات قطعی مجموع اصلی و متمم عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد. بیشتر از مبلغ 15.000.000.000 ریال باشد.

گروه دوم:
درآمد خدمات سالانه  بیش از 5.000.000.000 ریال

ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده قبل از کسر معافیت طبق آخرین برگ مالیات قطعی مجموع اصلی و متمم عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد. بیشتر از مبلغ 5.000.000.000 ریال باشد.

 

گروه سوم:

پزشکانی که در گروه های اول و دوم قرار نمی گیرند. جزو گروه سوم محسوب می شوند.

فعالیت های پزشکی با توجه به نوع و حجم  درآمد ، در یکی از گروه های شغلی سه گانه اول ، دوم و سوم طبقه بندی شده باید نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوطه اقدام نمایند .

با توجه به متفاوت بودن تکالیف مودیان در هر گروه شغلی ، فرم اظهارنامه مالیاتی و تکالیف نگهداری اسناد و مدارک آنها متفاوت می باشد ، لازم است برابر آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به مطالعه نکات برجسته در این رابطه اقدام گردد .




کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان