بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

آیین نامه تشکیل و اداره شعب استانی

 

مقدمه

در راستای اجرای ماده 4 از فصل اول اساسنامه انجمن علمی شنوایی شناسی ایران (که در سطور بعد به اختصار انجمن نامیده می شود) که در تاریخ 17/06/1384 به تصویب مجمع عمومی رسیده است، آیین نامه تشکیل و نحوه اداره شعب استانی انجمن به شرح زير تصويب مي گردد.

 

فصل اول: اهداف

ماده 1. تسهيل در راه گسترش فعاليت هاي علمي اعضاء در سطح كشور

 

ماده 2. ارتقای سطح علمي اعضاء

 

ماده 3. افزايش و گسترش آخرين تجارب بالینی، نوآموزي و بازآموزي در سطح كشور

 

ماده 4. تشويق و ترغيب مستمر اعضاء به لزوم توجه بيشتر به دانش روز شنوایی شناسی

 

ماده 5. ايجاد تسهيلات جهت مشاركت و حضور اعضاء در فعاليت هاي علمي

 

ماده 6. پيگيري و اجراي مصوبات هيئت مديره انجمن در شعب استانی

 

ماده 7. تقويت و تسريع ارتباط هيئت مديره با شنوایی شناسان سراسر كشور

 

ماده 8. انعكاس پيشنهادات، ديدگاه ها و مشكلات شنوایی شناسان به هيئت مديره انجمن

 

ماده 9. پيگيري مشكلات شنوایی شناسان استان در سازمان هاي ذيربط استاني

 

ماده 10. نظارت انجمن بر عملكرد اعضاء در سطح كشور

 

ماده 11. آگاهي و مشاركت انجمن در تصميم گيري هاي مسئولين اجرایي سازمان ها در استان ها

 

 

فصل دوم: نحوه تشكيل شعب استانی

 

ماده 12. در هر استان يك شعبه كه با نام انجمن علمي شنوایی شناسی ايران (شعبه نام استان) ناميده مي شود، با تصويب هيئت مديره انجمن تشكيل مي گردد و همين نام در سربرگ ها و مكاتبات چاپ مي شود.

 

ماده 13. تعداد اعضاي هيئت مديره شعب 3 يا 5 يا 7 نفر عضو اصلي، يك نفر بازرس و يك يا دو نفر عضو علي البدل مي باشد.

 

تبصره 1. تعداد اعضاي هيئت مديره در استان هایي كه تا 30 نفر شنوایی شناس عضو انجمن داشته باشند 3 نفر، بين 30 تا 70 نفر 5 نفر و بيش از 70 نفر، 7 نفر خواهد بود.

 

تبصره 2. درشعبي كه اعضاي هيئت مديره 3 نفر باشند يك عضو علي البدل و درشعبي كه اعضاي هيئت مديره 5 يا 7 نفر باشند دو نفر به عنوان اعضاي علي البدل انتخاب مي شوند.

 

ماده 14. انتخابات شعب با درخواست كتبي حداقل 10 نفر از اعضاي انجمن ساكن در استان و پس از تصويب هيئت مديره انجمن در مجمع عمومي استان انجام مي شود. 

 

ماده 15. دوره خدمت هيئت مديره شعب تا پایان دوره فعالیت هیئت مدیره انجمن مي باشد. 

 

ماده 16. انتخابات شعبه در هر دوره پس از انتخابات هيئت مديره انجمن برگزار می گردد.

 

ماده 17. پس از تصويب هيئت مديره انجمن، تاريخ و محل انتخابات هيئت مديره شعب حداقل 15 روز قبل اطلاع رساني خواهد شد.

 

ماده 18. انتخابات شعب با حضور نماينده تام الاختيار انجمن رسميت يافته و با نظارت دو نفر از اعضاي حاضر كه از سوي شركت كنندگان پيشنهاد و به تصويب حاضرين مي رسند برگزار مي گردد.

 

ماده 19. جلسه انتخابات با حضور نصف به علاوه يك اعضاي انجمن در استان رسميت مي يابد.

 

تبصره 1. تعداد اعضاي انجمن در هر استان قبل از انتخابات تعيين و به نماينده تام الاختيار انجمن  به طور كتبي اعلام مي گردد.

 

ماده 20. در صورتي كه در جلسه نخست تعداد حاضرين به حد نصاب نرسد، جلسه بعد حداقل با فاصله پانزده روز برگزار مي گردد و با هر تعداد اعضاي شركت كننده رسميت خواهد يافت.

 

ماده 21. در جلسه انتخابات فهرست كاملي از شنوایی شناسان حاضر عضو انجمن كه به امضای يكايك آنها رسيده باشد تهيه خواهد شد.

 

تبصره1. شنوایی شناسان غير عضو انجمن حق شركت در انتخابات و كانديد شدن جهت هيئت مديره شعب را ندارند. اين افراد چنانچه فرم رسمي عضويت را تكميل و به همراه مدارك به نماينده انجمن تحويل نمايند مي توانند در انتخابات شركت كنند. افراد مذكور نمي توانند كانديداي هيئت مديره يا بازرس شوند.

 

تبصره2. امضای افراد غير عضو در صورت جلسات شعب اعتبار ندارد.

 

ماده 22. در انتخابات شعب نام بازرس به طور جداگانه در برگ راي قيد شود.

 

ماده 23. هيئت مديره شعبه در اولين جلسه بعد از انتخابات يك نفر مسئول شعبه، يك نفر دبير و يك نفر خزانه دار با راي مخفی اكثريت اعضاي هيئت مديره انتخاب خواهند کرد.

 

تبصره 1. در تصميمات هيئت مديره شعب، بازرس و اعضاي علي البدل حق راي ندارند.

 

ماده 24. فهرست حاضرين جلسه به همراه صورتجلسه انتخابات كه به امضای نماينده تام الاختيار انجمن و ناظرين رسيده باشد و همچنين صورتجلسه نخست هيئت مديره شعبه جهت تاييد نهايي به انجمن ارسال مي گردد.

 

ماده 25. هيئت مديره انجمن در اولين جلسه، صحت انتخابات شعبه را بررسي و نتيجه را كتباً به شعبه اعلام خواهد كرد.

 

ماده 26. در صورتی که اقدامات هر یک از شعب استانی مغایر با اهداف مندرج در اساسنامه یا آیین نامه داخلی انجمن باشد، هيئت مديره انجمن در لغو احكام هر يك از اعضاء هيئت مديره شعبه و یا انحلال شعبه در هر زمان مختار خواهد بود.

 

ماده 27. چنانچه هر يك از اعضای هيئت مديره سه جلسه متوالی يا 5 جلسه متناوب غيبت غير موجه با تشخيص مسئول شعبه داشته باشد مستعفی تلقی شده و جايگزين آن از بين اعضای علی البدل تعيين خواهد شد.

 

ماده 28. شروع فعاليت مسئول جديد يا اعضای هيئت مديره شعبه منوط به تاييد آن از سوی هيئت مديره انجمن خواهد بود.

 

ماده 29. در مواردی که انتخابات هيئت مديره انجمن به تعويق افتد هيئت مديره شعبه تا انتخابات بعدی مسئوليت خواهد داشت.

 

ماده 30. عضويت در هيئت مديره شعب غير سياسي، غير انتفاعي و افتخاري است.

 

 

فصل سوم: شرح وظائف

ماده 31. اعضای هيئت مديره شعب، بازوهای اجرایی انجمن در استان ها بوده و در راستاي اهداف مندرج در فصل دوم اساسنامه انجمن فعاليت مي كنند.

 

تبصره 1. فعاليت علمی شعب در راس و اولويت قرار داشته و مسئولين شعب می بايست به اين امر اهتمام ورزند.   

   

ماده 32. اعضای هيئت مديره شعب ملزم به رعايت و اجرای کليه قوانين، مقررات و بخش نامه های رسمی دولت، آيين نامه داخلی و مصوبات هیئت مديره انجمن می باشند.

 

ماده 33. مسئول شعبه پاسخگوی تمام اقدامات خود در مقابل هیئت مديره انجمن و مقامات ذيربط استانی بوده و مسئوليت خواهد داشت.

 

ماده 34. شعب می بايست برنامه فعاليت های علمی خود را در سه ماه قبل همراه با زمان بندی دقيق، نام سخنران، تاريخ، محل برگزاری و نحوه ثبت نام به انجمن ارسال نمايند.

 

تبصره 1. برنامه های آموزشی و کارگاهی شعب می بایست با تایید و اطلاع انجمن صورت گیرد.

 

تبصره 2. در مواردی که نيروی متخصص علمی برای تشکيل دوره در استان وجود ندارد، انجمن موظف است نيروی مورد نظر را از ساير استان ها تامين نمايد.

 

تبصره 3. پيشنهاد تشکيل دوره های بازآموزی، سمينار ها و کارگاه ها با توجه به اولويت، ضرورت و اقدام کارشناسی از سوی اعضای هيئت مديره شعبه انجام مي پذيرد.

 

ماده 35. مجمع عمومی شعب حداقل  به طور سالانه تشکيل و صورتجلسه با امضای حاضرين به هيئت مديره ارسال گردد.

 

تبصره 1. صورتجلسه مجمع عمومی، بدون امضای اعضای حاضر اعتبار ندارد.

 

تبصره 2. تاريخ برگزاري مجمع عمومي باید حداقل یک ماه قبل اطلاع رساني گردد.

 

 ماده 36. كليه مكاتبات در سطح استان با امضاء مسئول شعبه معتبر است.

 

تبصره 1. مسئولين شعب نمي توانند با سازمان هاي فرا استاني مكاتبه نمايند.

 

تبصره 2. مكاتبات فرا استاني از طريق هيئت مديره انجمن انجام مي گيرند.

 

تبصره 3. رونوشت كليه مكاتبات شعب باید به دبیرخانه انجمن ارسال گردد.

 

ماده 37. مسئولين شعب می بايست صورت کليه فعاليت های خود اعم از شرکت در جلسات، سخنرانی ها و پيگيری مشکلات اعضاء را کتباً به هيئت مديره انجمن ارسال نمايند.

 

ماده 38. شعب بايد دارای يک بايگانی جهت نگهداری يک نسخه از کليه نامه های وارده، صادره، صورتجلسات انجمن و دفاتر مالی بوده تا در موارد لزوم به بازرس انجمن يا شعبه، هیئت مديره انجمن و يا هيئت مديره بعدی شعبه تحويل نمايند.

 

ماده 39. شعب دارای سربرگ و مهر متحد الشكل مي باشند كه توسط انجمن تهيه و در اختيارمسئول شعبه قرار خواهد گرفت.

 

ماده 40. شعب بايد با بازرس هيئت مديره انجمن و شعبه مربوطه همکاری نمايند.

 

تبصره 1. بازرس هيئت مديره شعب می تواند در صورت عدم همکاری هيئت مديره شعبه موارد را کتباً به هيت مديره انجمن اطلاع دهد.

 

ماده 41. خزانه دار شعبه ملزم به نگهداری دفتر مالی شعبه می باشد.

 

ماده 42. هر شعبه ملزم به بازگشایی حساب با امضاء و حق برداشت مشترک مسئول شعبه و خزانه دار خواهد بود.

 

ماده 43. مسئولين شعب موظفند در مواردی که هيئت مديره تشخيص می دهد در جلسه هيئت مديره و يا جلسه عمومی مسئولين شعب حضور يابند.

 

ماده 44. بر اساس ضرورت، كميته هاي مختلف شعب بر اساس آيين نامه داخلی انجمن با تصويب هيئت مديره شعب تشكيل خواهند شد.

 

ماده 45. این آیین نامه در 3 فصل و 45 ماده و 16 تبصره در تاریخ 27/8/1389 به تصویب هیئت مدیره انجمن رسید.

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان