بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

پیام وزیر بهداشت به مناسبت بزرگداشت روز دندانپزشک

طرح سلامت دهان هموطنان را به انجامی خداپسندانه و شایسته برسانیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز دندانپزشک و  اولین سالگرد اعلام طرح تحول سلامت دهان در کشور پیامی صادر کرد.
به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در این پیام با بیان اینکه در سال گذشته گام¬های اولیه و البته بسیار موثری در مسیر گسترش نظام سلامت دهان در کشور برداشته شد¬، یادآور شد:  برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزی در کنار تقویت و تجهیز نظام شبکه ارائه خدمات از یک سو و حرکت به سوی تعریف ساختاری هدف‌مند و برنامه محور از سوی دیگر ، سبب شده است علیرغم غفلت از امر سلامت دهان طی دهه¬های گذشته، بتوان به فردایی بهتر برای سلامت مردم امیدوار بود.
وزیر بهداشت در این پیام ابراز امیدواری کرده است که با همت بلند جامعه دندانپزشکی و همراهان عرصه سلامت دهان و دندان، گام‌های بعدی در حوزه سلامت دهان را استوارتر از گذشته بر ‌داریم.
دکتر هاشمی  از جامعه دندانپزشکی کشور خواسته است: طرح سلامت دهان هموطنان عزیز را با تلاش بیشتر و تدبیر، به انجامی خداپسندانه و شایسته برسانیم.
متن کامل پیام وزیر بهداشت به به مناسبت روز دندانپزشک و  اولین سالگرد اعلام طرح تحول سلامت دهان در کشور به شرح زیر است:
خداوند بزرگ و مهربان را سپاس که آغاز سال جدید و جوشش دوباره زندگی در ¬کالبد طبیعت را با ایام دل‌انگیز تولد یگانه دخت پیامبر مهربانی¬ها همزمان کرد. به شکرانه این روزها، سالروز اجرای طرح تحول سلامت دهان به عنوان اقدامی موثر، عملی خداپسندانه و خدمتی بزرگ به ملت شریف ایران زمین را گرامی می‌داریم و با اتکال به رحمت الهی و امید به همدلی و همزبانی¬، خردورزی و همت بلند شما عزیزان جامعه دندانپزشکی و همراهان عرصه سلامت دهان و دندان، گام‌های بعدی را استوارتر از گذشته بر می‌داریم.
اطمینان دارم با نگاهی موشکافانه به خدمات پیشین و ترسیم چشم اندازی برای امروز و فردای پیش¬روی خود¬، به این مهم دست خواهیم یافت.
دوستان گرامی، عمر مفید همه انسان‌ها به سرعت سپری می‌شود و امکان خدمت به مردم در مسیر تخصصی که آموخته‌ایم بسیار زودتر از آن چه می‌اندیشیم، از دست می‌رود. پس به عنوان مسئول سلامت هموطنانم و معلم و طبیبی برخاسته از جمع دانشگاهیان کشور، خدمت شما دندان پزشکان محترم می‌گویم، آن چه از من و شما باقی خواهد ماند، ارائه خدمتی خالصانه و بی¬شائبه به امید زدودن دردی از چهره تکیده بیمارانی است که سلامت خود را به امانت به دانش و تجربه ما می سپارند تا دوباره زندگی سالم، پر نشاط و شادی را تجربه کنند.
همراهان مصمم و شریف عرصه سلامت دهان و دندان¬، در سالی که گذشت به همت والای همکاران شما در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی¬، گام¬های اولیه و البته بسیار موثری در مسیر گسترش نظام سلامت دهان در کشور برداشته شد¬. برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزی در کنار تقویت و تجهیز نظام شبکه ارائه خدمات از یک سو و حرکت به سوی تعریف ساختاری هدف‌مند و برنامه محور از سوی دیگر ، سبب شده است علیرغم غفلت از امر سلامت دهان طی دهه¬های گذشته، بتوان به فردایی بهتر برای سلامت مردم امیدوار بود.
اینک در تداوم این راه پر فراز و نشیب ، بر خود فرض می ¬دانم ضمن آرزوی سلامت و سربلندی یکایک‌تان و قدردانی از همراهی شما عزیزان ، دست همکاری و مودت¬تان را به گرمی بفشارم و امید داشته باشم هم‌گام با هم و از همین آغازین روزهای سال نو¬، طرح سلامت دهان هموطنان عزیز را با تلاش بیشتر و تدبیر، به انجامی خداپسندانه و شایسته برسانیم.

دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
 
سایت وزارت بهداشت - دوشنبه ٢٣ فروردين ١٣٩٥

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان