بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

5هزار میلیارد تومان کسری بودجه سازمان های بیمه گر سلامت

نایب رئیس دوم مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در خصوص بدهی بیمه ها بیان داشت : تا پایان امسال سازمان‌های بیمه گر سلامت 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارند و به اندازه تمامی این کسری‌ها بدهکار هستند و اگر کل بودجه سال 94 را داشته باشند تنها باید به بدهی های خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی دکتر عزت الله گل علیزاده نایب رئیس دوم مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در نشست خبری هیئت رئیسه این مجمع که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: بیمه‌ها باید وابستگی خود را به دولت برای تامین منابع کم کنند تا با بودجه جدید بتوانند دغدغه‌ها را مرتفع کنند.

وی همچنین در خصوص طرح پزشک خانواده عنوان کرد: متاسفانه آن طور که باید یا شاید به پزشک خانواده روستایی پرداخته نشد و در اوایل دولت یازدهم در حدود هزار نفر از این طرح خارج شدند. سپس پزشک خانواده شهری مطرح شد اما در این طرح هم تامین منابع مالی همچنان مهمترین مسئله بود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم تامین منابع مالی، بالای 6 ماه تاخیر در پرداختی های این پزشکان به وجود آمده که در تلاش هستیم این پرداختی‌ها جبران شود و خروج پزشک از این طرح را نداشته باشیم البته در این مورد سازمان‌های بیمه‌گر هم باید تلاش جدی داشته باشند.

گل علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی انجمن های علمی جهت پایش و کنترل برنامه ها اذعان داشت : دولت یازدهم به دو مقوله هسته ای و سلامت توجه ویژه دارد که این حسن توجه به سیستم سلامت بی سابقه بوده است.

نایب رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با اشاره به اینکه مجمع انجمن ها پل ارتباطی بین دولت ؛ مردم و انجمن های علمی است تصریح کرد : شعار دولت یازدهم توجه به تشکل ها و انجمن های علمی است که امیدواریم از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت یکی از 4 اولویت اول دولت یازدهم است تصریح کرد :با توجه به تلاشهای صورت گرفته در جهت ارتقای سطح سلامت کشور از جمله اجرای طرح تحول و کاهش پرداخت از جیب مردم امید است افرادی وارد مجلس شوند که پاکدست و صادق و کارشناس بوده و همانند دولت سلامت محور و سلامت نگر باشند.

وی با بیان اینکه دولت گام اول را در این زمینه برداشته است گفت : مجلس نیز باید سلامت محور بوده و به بحث پیشگیری و امنیت غذایی توجه داشته باشد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان