بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

دستور وزیر بهداشت برای برخورد با بیمه های متخلف

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سید حسن هاشمی» روز پنج شنبه درهمایش اساتید بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی کشوردر جمع خبرنگاران افزود: بیمه های خصوصی نباید به سود خود فکر کنند چرا که تعرفه های دریافتی آنها از مردم در سال جاری مطابق تعرفه های سال 93 بوده است اما پرداختی آنها به پزشکان بر مبنای تعرفه های سال 92 بوده پس با این شرایط آنها سود هم داشته اند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر شرکت های بیمه خصوصی تا چند ماه آینده قرارداد خود را با موسسات مختلف لغونکنند قطعا متخلف محسوب می شوند و با آنها برخورد می شود.
هاشمی در مورد اجرای تعرفه های پرستاری نیز گفت: جامعه پرستاری یقین داشته باشد که تعرفه های آنها اجرا می شود.
وی افزود: متاسفانه در فضای مجازی مهندسی افکار عمومی به صورت منفی در حال انجام است که بخشی از آن از طریق بیگانه ها و کشورهای خارجی هدایت می شود چراکه آنها سعی دارند ذهن گروه های غیرپزشکی را نسبت به خدمات انجام شده خراب کنند.
وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد پزشکان برای کشور کافی است اظهار داشت: تعداد پزشکان ما کافی است اما توجه داشته باشیم که این تعداد متناسب با مناطق محروم نیست چرا که اقدامات ما موجب شده تا پزشکان در کلانشهرها مستقر شوند و مناطق محروم و برخی مراکز استان ها فاقد پزشک متخصص باشند.
هاشمی خاطرنشان کرد:وزارت بهداشت در نظر دارد در تربیت دانشجو از بومی گزینی با شرط خدمت سه برابر دوران تحصیل در منطقه محروم استفاده کند.

وزیر بهداشت افزود: زمانی که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل بودم فقط پنج مرکز آموزش پزشکی در کشور وجود بود در حالی که این تعداد اکنون به 91 مرکز رسیده است و باید نسبت به توسعه و گسترش این مراکز حساس باشیم.
وی خاطرنشان کرد: به هیچ دانشکده پزشکی که از قبل مجوز تاسیس داشت اجازه فعالیت ندادیم و به هیچ مؤسسه دیگری نیز مجوز نخواهیم داد.
وزیر بهداشت ضمن تشکر و قدردانی از معاون سیمای صداوسیما مبنی بر کاهش تبلیغات تنقلات مضر گفت: اجرای این امر بسیار مفید و به نفع سلامت جامعه است و ما نیزاز آن استقبال و حمایت می کنیم.
اینکه ایشان گفته که تبلیغات تنقلات مضر کاهش پیدا می کند بسیار خوب است و ما از این امر استقبال می کنیم.

منبع خبر: ایرنا
کد خبر: 81413451 (4377998)
١٢:١٠ - 1393/09/15   

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان