بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

وزیر بهداشت : بخشی از توفیقات وزارت بهداشت، مرهون همکاری انجمن های علمی است

دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: بخشی از توفیقات وزارت بهداشت، مرهون همکاری انجمن های علمی است وباید از فضای مثبتی که شکل گرفته به نحو احسن و به نفع مردم بهره برداری لازم را بکنیم.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ( وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در نخستین نشست کارشناسی انجمن های گروه های پزشکی با اشاره به اینکه، تحولاتی که در حوزه سلامت اتفاق افتاده مرهون حمایت های مقام معظم رهبری، دولت، مجلس، قوه قضاییه و هیات وزیران است، افزود: روزهای سختی در پیش داریم و هنوز اوایل راه هستیم و باید با همدلی مشکلات حوزه سلامت را به تدریج حل کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: حضور من در این جمع هویتی دوگانه دارد، هم به جهت اینکه مسئول انجمن چشم پزشکی هستم و هم مسئول حوزه سلامت که به هردو افتخار می کنم چرا که فرصتی است برای خدمت به مردم که بالاترین عبادت محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه هرگونه آسیبی که متوجه مان می شود از درون خود مجموعه است، افزود: گروه اقلیتی هستند که جهت گیریهای خاص دارند، در حالیکه باید برای انجام هر گونه فعالیتی، خدمت به مردم را هدف خود قرار دهیم.
دکتر هاشمی با تاکید بر نقش موثر انجمن های علمی در عملکرد بهتر وزارت بهداشت در حوزه سلامت، گفت: حوزه عملکرد وزارت بهداشت بسیار وسیع است و خود به تنهایی یک دولت محسوب می شود و ما گرفتار امور اجرایی خرد و کلانی هستیم، هر قدر هم تلاش مضاعف داشته باشیم، به تنهایی قادر نخواهیم بود تمام آرزوهای این حوزه را تحقق بخشیم .
دکتر هاشمی با اشاره به همراهی مجلس، بیمه ها و  وفاق خوبی که بین سازمان نظام پزشکی و انجمن ها و همچنین دولت وجود دارد، گفت:اکنون باید از فضای مثبتی که شکل گرفته به نحو احسن و به نفع مردم بهره برداری لازم را بکنیم.
وی تاکید کرد: جامعه پزشکی باید بداند که موفقیتش هم در خدمت رسانی به مردم و هم در صیانت از اعتبار اجتماعی خودشان است که تحقق این امر در گرو اتحاد، همدلی ورعایت اصول اخلاق حرفه ای میسر می شود.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، نباید انتظار داشت همه خواسته ها در یک دولت و دریک دوره تامین شوند، افزود: مهم این است که جهت گیری ها اصلاح شود و مردم به این باور برسند که جامعه پزشکی، منافع مردم را مقدم بر منافع خود می داند.
دکتر هاشمی گفت: رفع نقایص در حوزه عملکردی ما مرهون لطف و همکاری انجمن های علمی است و اگر محدودیتی در جهت تقویت انجمن ها وجود دارد باید بازنگری و برطرف شود.
وزیر بهداشت بر احیای کمیته اخلاق و رعایت موازین علمی تاکید کرد و گفت: در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت که امیدوارم بتوانیم به سمت واقعی شدن تعرفه ها برویم و با پرهیز از غوغا سالاری به ظلمی که به جامعه پزشکی و مردم می شود، پایان دهیم. این کار عملی نمی شود مگر با ورود به حوزه اخلاق و بهره گیری از پیش کسوتان این حوزه برای انجام اصلاحات که از بروز تخلفات پیشگیری کنیم و سعی نماییم  که مدیون مردم نشویم.
 
وبدا-  جمعه ١٨ مهر ١٣٩٣ 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان