بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

برگزاری آیین نکوداشت پیروزی بزرگ محور مقاومت در دانشگاه

 آیین نکوداشت پیروزی بزرگ محور مقاومت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش وب دا، این مراسم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی با حضور خانواده معزز شهدای مدافع حرم، دکتر دارابی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد،دکتر ابراهیمی  معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر حسینی معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، سردار فضلی جانشین نیروی مقاومت بسیج مستضعفین و قشرهای مختلف مردم در تالار ابن سینا برگزار شد.

اجرای سرود توسط فرزندان نونهال شهدای مدافع حرم، بیان خاطره از زبان سردار حسینی ملقب به ابوتراب از سرداران جبهه مقاومت و اجرای مدیحه سرایی  توسط یکی از مدافعان حرم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

سردار فضلی جانشین فرمانده بسیج مستضعفین در این مراسم اظهار داشت: این رشادت ها و مقاومت هاست که در کنار هم جمع میشوند و حاصل آن، پیروزی بزرگی میشود که اینک شما عزیزان در این محفل نورانی جشن پیروزی خون بر شمشیر و فتوحات فرزندان دلبندتان را برگزار می نمایید .

وی در ادامه سخنانش با اشاره به جریان تاریخی سقیفه بنی ساعده افزود :در آن زمان حضرت فاطمه زهرا ( س) شهیده راه ولایت ، مانع سلب امامت و خلافت از مولا علی ( ع) و فرزندان دلبندشان شدند و امروز شما خواهران با تاسی به آن بانوی بزرگوار پیروزی بزرگی را رقم زدید و باید بدانید پیروزی را به بهاء می دهند بهایی که شما برای آن (پدر ، برادر ، همسر و فرزندان ) خود را هزینه نموده اید .

وی ادامه داد اگر پایمردی و استقامت فرزندان شما نبود این تکفیری هایی که ادامه همان سقیفه ملعونه هستند و تا حرم حضرت زینب(س)  پیشروی کرده بودند  ( آن حرم نورانی را نابود می کردند ) .

سردار فضلی افزود : شاید امروز غفلت های نسبت به شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون صورت بگیرد اما شما یقین بدانید در دراز مدت خون این عزیزان پایمال نخواهد شد و روزی برای فرزندان این مرز و بوم نمونه و الگو خواهند شد .

وی با اشاره به داستان شهید ناهید فاتحی کرجو که به سمیه کردستان معروف است و از شهیده های جنگ تحمیلی ایست  افزود: این شهیده بزرگوار در ابتدای جنگ توسط گروهکهای ضد انقلابی به اسارت برده می شود و شکنجه های بیشماری را تحمل می کند اما داستان به جایی می رسد که بعد از ۳۰ سال در سال ۱۳۹۱ داستان این شهیده متن کتاب های درسی می شود و در آن سال دانش آموزان با کلیپ این شهیده بزرگوار سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان