بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

راه اندازی خطوط تولید ایمپلنت های ارتوپدی در مشهد

خطوط تولید ایمپلنت های ارتوپدی تیتانیوم،پودراستخوان وکیج کورپکتومی کارخانه تولید ابزار پزشکی اسوه با حضور جمعی از معاونان و مدیران  دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

به گزارش وب دا، دکتر علیرضا عطاران،رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درسال مزین به شعار « اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» خط تولید ایمپلنت های ارتوپدی،پودر استخوان و کیج کورپکتومی کارخانه تولید ابزار پزشکی اسوه راه اندازی گردید.

دکتر عطاران خاطر نشان کرد: ایمپلنت های ارتوپدی تیتانیوم بخاطر سازگاری بیشتر با بدن انسان دارای مزیت های نسبی  بیشتری نسبت به ایمپلنت های استیل است. همچنین در بسیاری از اعمال ارتوپدی و جراحی اعصاب و ستون فقرات بخاطر استحکام و کمک به فرایند استخوان سازی در بدن بیمار از پودر استخوان بعنوان مکمل درمان استفاده می شود.

وی یادآور شد: کیج کورپکتومی نیز بعنوان جایگزین مهره های ستون فقرات در بیماران با تومور مهره استخوان و یا بیمارانی که بدلیل سوانح مهره ستون فقرات آنان از بین رفته است استفاده می گردد.

مسئول فنی شرکت تجهیزات پزشکی اسوه آسیا نیز با اشاره به اینکه تمامی مجوزها و تاییدیه های محصولات تولیدی از سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت دریافت شده است خاطر نشان کرد: برخی از تولیدات این شرکت همچون گرفت های استخوانی برای اولین بار است که تولید شده است و به زودی وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

زارع پور با اشاره به نقش تولیدات داخلی در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر صرفه جویی ارزی با قیمتی کمتر از ۵۰ درصد نمونه خارجی در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است محصولات این شرکت به کشورهای آسیایی نیز صادر شود.

شایان ذکر است: کارخانه تولید ابزار پزشکی اسوه در حال حاضر ۴۰ تا۵۰ درصد نیاز ایمپلنت های ارتوپدی بیمارستان های کل کشور را تامین و با راه اندازی و تولید اقلام فوق و جایگزینی با کالاهای خارجی باعث کاهش خروج ارز از کشور خواهد شد.

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان