بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

جانباختن پزشک مغز و اعصاب شهرستان کاشمر در سانحه رانندگی

پزشک جراح مغز  و اعصاب شبکه بهداشت و درمان کاشمر در سانحه رانندگي جان خود را از دست داد.

به گزارش وب دا، دکتر علي پويان متولد 1363 و دانش آموخته رشته جراحي مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکي ايران و  از استعدادهاي درخشان ميهنمان بود که روز گذشته (سه شنبه) به علت سانحه رانندگي در محور کاشمر-مشهد جان به جان آفرين تسليم کرد.


مرحوم دکتر علي پويان به تازگي به عنوان تنها پزشک جراح مغز و اعصاب شبکه بهداشت و درمان کاشمر مشغول به فعاليت شده بود و دو روز قبل نخستين عمل موفقیت آمیز خود را در بیمارستان حضرت ابالفضل (ع) اين شهرستان انجام دهد.


15 سال طول کشید تا تلاش مسئولان بهداشت و درمان کاشمر برای جذب متخصص جراح مغز و اعصاب نتیجه دهد تا هر روز شاهد اعزام مردم منطقه ترشیز برای جراحی به مرکز استان نباشیم؛ چرا که بسیار اتفاق افتاده بود که در این محور یا داخل شهر بر اثر وقوع حوادث  بخاطر ازدست دادن زمان طلايي رسيدگي به مصدوم  شاهد مرگ مصدومان و بيماران بوديم.
بالاخره هفته گذشته این تلاش‌ها به ثمر نشست و رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر از محقق شدن آرزوی دیرینه حضور متخصص جراح مغز و اعصاب به کاشمر خبر داد.
این جراح  كه به عنوان جوانترين جوان مغز و اعصاب  به عنوان سرمایه‌ای معنوی در این کشور بود که پذیرفت به کاشمر بیاید تا از اعزام  بیماران حادثه‌دیده به مرکز استان جلوگیری شود و مردم هزینه‌های کمتری را متحمل شوند .
عرض کم این جاده و ترافیک بالای آن همواره حادثه‌ساز بوده است و این‌بار نوبت فرزند رشید و متعهد این مرزوبوم بود که خونش این جاده را رنگین کند.

 

سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد - چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان