بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

برگزاري کنگره بین المللی پیوند اعضا و کنگره جراحی خراسان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کنگره بین المللی پیوند اعضا همزمان با کنگره جراحی خراسان با حضور افزون بر 500 نفر از جراحان رشته های مختلف از داخل و خارج کشور برگزار شد.

به گزارش وب دا، در این کنگره بین المللی که به مدت چهار روز برپاست، 15 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، انگلستان و ترکیه حضور دارند.
دبیر علمي کنگره بین المللی پیوند اعضا طی سخنانی گفت: در طول برگزاری این کنگره بیش از 150 مقاله پیرامون پیوند اعضاء در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می شود.
دکتر محمد اصل زارع افزود: 70 مورد از مقالات ارائه شده به صورت سخنرانی توسط استادان حوزه پیوند اعضا از داخل و خارج کشور و بقیه در قالب پوستر ارائه می گردد.
وی محور مقالات را شامل پیوند و شامل پیوندهای کبد، کلیه، قلب، ریه، مغز استخوان، سلولهای بنیادی، پیوند پانکراس و روده، پیوند پوست و بافت، داروها و عفونت در پیوند، اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی عنوان کرد.
دبير اجرايي اين کنگره نيز اظهار داشت: در این کنگره متخصصان مرتبط با پیوند اعضاء شامل رشته های مرتبط با جراحی، اطفال، بیهوشی، عفونی، ایمونولوژی، پاتولوژی و رشته های پیراپزشکی از سراسر کشور شرکت دارند.
دکتر علی اکبریان بیان کرد: شرکت کنندگان در این کنگره بین المللی در پنج سالن حضور دارند که روزی هشت میزگرد پیرامون پیوند در هر سالن ارائه می گردد.
وی تعداد کارگاههای آموزشی که در طول چهار روز برگزاری کنگره ارائه می شود را 15 کارگاه آموزشی عنوان کرد و افزود: برپایی کارگاه بین المللی TBM یا فراهم آوری اعضا مهم ترین آن است که به صورت موازی در سه سالن برگزار می شود.
وی انجام جراحی زنده کلورکتال (روده بزرگ) و چاقی را از دیگر کارگاههای آموزشی کنگره مزبور عنوان کرد که در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در بیمارستان قائم (عج) برگزار خواهد شد.
به گفته وی، در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از تجهیزات پزشکی با محور پیوند اعضا با حضور شرکت های مختلف داخلی و خارجی برپاست.
کنگره بین المللی پیوند اعضا ایران و جراحی خراسان به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری انجمن پیوند اعضا و جامعه جراحان خراسان رضوی امروز آغاز شد و تا 29 آبان ماه ادامه دارد.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت کنگره http://icti2015.ir مراجعه نمائید .

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان