بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

تقدیر ویژه وزیر بهداشت از رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد و معاون بهداشتي اين دانشگاه به عنوان تلاشگران عرصه سلامت از سوي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي انتخاب شدند.

به گزارش وب دا، پيش از اين دکتر حميد رضا بهرامي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد به عنوان تلاشگر عرصه سلامت در حوزه بهداشت از سوي وزارت بهداشت انتخاب شده بود اما پس از بازديد وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي از مناطق حاشيه شهر مشهد و اجراي موفق برنامه مراقبتهاي اوليه بهداشتي در اين مناطق، دستور ويژه تقدير از دکتر مهرابي بهار رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد را نيز صادر کرد.

بر اين اساس در مراسمي که همزمان با هفته سلامت در روز ششم ارديبهشت در وزارت بهداشت برگزار شد از رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد و معاون بهداشتي دانشگاه تقدير گرديد.

 

متن لوح تقدير از رييس دانشگاه و معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد بدين شرح است:

 به حول و قوه پروردگار يکتا و با همت سياست گزاران و قانون گزاران کشور، خوشبختانه اکنون سلامت به عنوان زير بناي توسعه پايدار همه جانبه کشور به رسميت شناخته شده و در سياست هاي کلي نظام نهادينه شده است.

 از اين رو با برنامه ريزي و تلاش مستمر دست اندرکاران و متوليان حوزه سلامت، آينده اي درخشان و روشنتري براي کشور متصور است.

 اينک که به بهانه هفته سلامت فرصت مناسبي براي تبيين مشارکت هاي بين بخشي و همبستگي اجتماعي در حوزه سلامت و ارج نهادن به تلاش و تجليل از دست اندر کاران و تلاشگران در اين عرصه مهيا شده است انتخاب آن گرانمايه ارجمند با عنوان تلاشگر عرصه سلامت را تبريک گفته و تلاش ارزشمند و همت بلندتان را در عرصه سلامت کشور ارج مي نهم.

موفق و سرافراز باشيد

سيد حسن هاشمي وزير بهداشت

 

دکتر حميد رضا بهراميدر اين زمينه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکي مشهد نخستين دانشگاهي است که طرح مراقبتهاي اوليه بهداشتي در مناطق حاشيه را به طور کامل به اجرا رساند اظهار داشت: بر اين اساس در حال حاضر يک ميليون و 137 هزار نفر از شهروندان ساکن در اين مناطق زير پوشش خدمات قرار گرفته اند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد: در قالب اجراي برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و در مناطق حاشيه، 147 مرکز بهداشتي درماني، مرکز سلامت جامعه و پايگاه سلامت راه اندازي شده و ساکنان اين مناطق را زير پوشش قرار داده است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهدهدف از اجراي برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را ارتقاء شاخص هاي سلامت، افزايش رضايت مندي گيرندگان خدمت(مردم) و ارائه دهندگان خدمت، عدالت در سلامت از نظر دسترسي به خدمات، بهره مندي از خدمات ارائه شده و حفاظت مالي از انان در بستر پوشش بيمه هاي همگاني، بهبود کيفيت و کنترل قيمت خدمات سلامت عنوان کرد.

دکتر بهرامي خاطر نشان کرد: قرار است، برنامه مراقبتهاي اوليه بهداشتي و خدمات سطح يک در شهرهاي 20 تا 50 هزار نفري زير پوشش دانشگاه شامل فريمان، تايباد، بردسکن، چناران، گلبهار، کاشمر، قوچان، خواف و سرخس نيز اجرايي شود.

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان