بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری های ناشی از التهاب سیستم عصبی

رییس دپارتمان(‌گروه ) علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سلول های بنیادی از مغز ۱۵ بیمار تحت عمل جراحی در این شهر ،خارج شده که این مهم از اقدامات مهم این گروه به شمار می رود.

به گزارش وب دا، پروفسور علی گرجی افزود: تحقیقات مربوط به انجام کشت سلولهای بنیادی مغز انسان و کاربرد آن دربیماریهای سیستم عصبی؛ یکی از اقدامات منحصر به فرد دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح کشور و جهان است.

وی بیان کرد: استفاده از سلول های بنیادی در اندام های مختلف مانند قلب و پوست تاکنون پیشرفت های خوبی داشته است؛ اما استفاده از سلول های بنیادی در بیماری های مغزی با توجه به ممنوعیت کشت سلول های بنیادی مغزی در سایر کشورها، تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

به گفته وی، استفاده از سلول های بنیادی در مغز انسان در درمان بیماریهای ناشی از التهاب سیستم عصبی مانند صرع، ام.اس، آلزایمر و سردردها کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب علمی توسعه علوم اعصاب در سطح کشور معرفی شده است، افزود: این اقدام به دنبال تاسیس دپارتمان علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مهر ماه سال گذشته انجام شده است.

پروفسور گرجی بیان کرد: علوم اعصاب یکی از رشته های علمی و استراتژیک جهان است و به جست و جوی روش های جدید درمانی بیماریهای عصبی می پردازد و نقش مهمی در ارتقاء سلامت جامعه دارد.

همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است و  امروز به کار خود پایان می دهد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان