بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

راه اندازی کلینیک وارفارین در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیماران، کلینیک وارفارین در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

به گزارش وب دا، این کلینیک به همت گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور دسترسی سریع و آسان بیماران مصرف کننده قرص وارفارین و تنظیم دوز مصرفی دارو ایجاد شده است.

دکتر سید هادی موسوی مسئول کلینیک وارفارین دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه اظهار داشت:  وارفارین  یک داروی ضد انعقاد خون است و در بیمارانی همچون دریچه میترال مصنوعی، ترمبوز ورید عمقی پا و آمبولی ریه و یا به هر دلیل زمینه تشکیل لخته در خون آنها افزایش یافته است مورد استفاده قرار می گیرد.

دانشیار گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: وارفارین پنجره درمانی باریکی دارد بعبارت دیگر در صورت عدم تجویز مقدار لازم، اثرات سمی آن (خونریزی) آشکار می شود و یا اینکه اثرات درمانی آن سریع کاهش می یابد (تشکیل لخته جدید در بدن)  که هر دو حالت خطرناک است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کلینیک آمادگی دارد به تمام بیمارانی که به هر دلیل نیازمند به مصرف قرص وارفارین هستند و معمولا از سوی متخصصین قلب، جراح قلب و متخصصین داخلی به کلینیک ارجاع می شوند، خدمات ارائه دهد.  

وی تصریح کرد: این کلینیک آماده ارائه خدمات در زمینه ی بررسی و تنظیم دوز وارفارین و INR   و بررسی تداخلات داروئی این بیماران می باشد.

 گفتنی است: در این کلینیک روزهای شنبه و سه شنبه از ساعت 16 الی 19 در کلینیک ویژه بیمارستان قائم(عج) خواهد بود.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان