بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

کسب مدال طلای جشنواره اختراعات ژنو توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  موفق به کسب سه مدال طلا و جایز ویژه در چهل و چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو شدند.

به گزارش وب دا، دکتر احسان واحدی و دکتر علی مرادی از اعضای هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه جمعی از همکارانشان موفق به کسب سه مدال طلا، جایزه ویژه نمایشگاه و جایزه ویژه هیات ژوری شدند.

این نمایشگاه از 13 الی 17 آوریل با حضور یک هزار و 200 مخترع از 48 کشور جهان در ژنو سوییس برگزار شد و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه سه اختراع موفق به کسب مدال طلا و جایزه برتر این نمایشگاه شدند.

دکتر احسان واحدی استادیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در این نمایشگاه سه اختراع شامل دستگاه جاانداز هوشمند استخوان، پلاک قلاب دار و فیکس کننده خارج بدنی شکستگی ارائه شد که هر سه این اختراعات موفق به دریافت مدال طلا شدند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه گفت: دستگاه جاانداز هوشمند استخوان بدون نیاز به باز کردن موضع شکستگی و استفاده از تصویر برداری مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر واحدی افزود: پلاک قلاب دار نیز روشی ساده و قابل جایگزین برای پیچ های موجود در شکستگی هایی که اطراف مفصل خورد شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: فیکس کننده خارج بدنی شکستگی هیپ که در افراد سالمند کاربرد دارد و این امر با کمترین عوارض جراحی و مرگ و میر همراه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه دستگاه جاانداز هوشمند استخوان علاوه بر کسب مدال طلا جایزه ویژه نمایشگاه را کسب کرد و پلاک قلاب دار نیز علاوه بر مدال طلا ، جایزه هیات ژوری را از آن خود کرد.

سایت وبدا - دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان