بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

انتشار مقاله عضو هيات دانشگاه علوم پزشکي مشهد با ضريب تاثير 10 در ISI

دکتر امير صاحبکار يکي از پژوهشگران و اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد است که موفق به تاليف مقاله و چاپ آن در يکي از معتبرترين مجلات بين المللي با ضريب تاثير بيش از 10 شد و در جشنواره پژوهش و فناوري سال جاري نيز مورد تقدير قرار گرفت.

به گزارش وب دا، مقاله دکتر اميرحسين صاحبکار عضو هيات علمي گروه بيوتکنولوژي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با عنوان:Recent advances in pharmacotherapy for hypertriglyceridemia در مجله معتبر Progress in Lipid Research منتشر شده است.

اين مجله با ضريب تاثير 13، رتبه نخست مجلات دنيا را در حيطه علوم تغذيه و رژيم درماني به خود اختصاص داده است و جزء مقالات برگزيده دانشگاه علوم پزشکي مشهد با ضريب تاثير بيشتر از 10 مي باشد که در آن نشاني (affiliation) دانشگاه در جایگاه نخست قرار دارد.

دکتر امير حسين صاحبکار که نويسنده نخست اين مقاله است اظهار داشت: ‌در اين مقاله  در خصوص هايپر تري گليسيريد و جديدترين يافته ها در مورد اثربخشي و نيز عوارض جانبي درمان هاي نوين اصلاح کننده چربي خون که در مرحله تحقيقات باليني و يا در آستانه ورود به بازار دارويي دنيا مي باشد، پرداخته شده است.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه اين مقاله در سال 2014 در مجله Progress in Lipid Research به چاپ رسيده است اظهار داشت: تري گليسيريد يکي از عوامل مهم افزايش دهنده ريسک سکته هاي قلبي و آتروسکلروز به شمار مي رود و بر اين اساس براي درمان هاي دارويي و عوامل کاهش دهنده آن تحقيقاتي صورت گرفته است.

دکتر امير حيسن صاحبکار تحقيق بر روي هیپرکلسترولمی فامیلی را يکي ديگر ازفيلد هاي تحقيقاتي خود عنوان کرد و اظهار داشت: اين بيماري یکی از شایعترین بیماری های مونوژنیک و نیز شايعترین علت ژنتیکی افزایش کلسترول خون به شمار مي رود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه  هیپرکلسترولمی فامیلی مهمترین عامل مرگ و میر حوادث قلبی و عروقی در سنین پایین نيز به شمار مي رود خاطر نشان کرد: متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانی و مطالعات کافی، تشخیص  و درمان مبتلایان در بسیاری از نقاط دنیا بصورت استاندارد انجام نمی شود.

دکتر امير حسين صاحبکار که به تازگي به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در کميته "هیپرکلسترولمی فامیلی" انجمن آتروسکلروز اروپا در آمده است در اين زمينه نيز اظهار داشت: هدف کمیته هیپرکلسترولمی فامیلی انجمن آتروسکلروز اروپا بهبود و توسعه روش های تشخیص، مراقبت و درمان این بیماری در نقاط مختلف دنیا می باشد تا با شناسایی و درمان زودرس، از سکته های قلبی و حوادث آتروترومبوتیک در سنین بالاتر پیشگیری شود.

وي تصريح کرد: براي دستيابي به اهداف اين انجمن، از هر کشور یک محقق جهت عضویت و همکاری با این کمیته انتخاب می شود که اينجانب نیز پس از دریافت دعوتنامه اولیه و نیز ارائه مستندات تحقیقاتی به همراه پروژه های در دست اجرا و پیشنهادی به عضویت این کمیته انتخاب شدم.

گفتني است:‌دکتر اميرحسین صاحبکار يکي از محققين برجسته دانشگاه علوم پزشکي مشهد است که در آخرين دوره جشنواره پژوهشي دانشگاه موفق به کسب برترين مقاله با ضريب تاثير بيش از 10 شد.

کسب عنوان برگزيده در جشنواره رازي،محقق جوان برگزيده سازمان اسلامي،آموزشي، علمي و فرهنگي ISESCO، محقق جوان تقدير شده توسط انجمن جهاني قلب، محقق برگزيده بنياد ملي نخبگان، رتبه اول کشوري اساتيد در جشنواره پژوهش هاي قرآني دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور و دریافت فلوشیپ فوق دکترای بیماری های کاردیومتابولیک از دانشگاه استرالیای غربی از ديگر عناوين علمي کسب شده وي به شمار مي رود.

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان