بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

انجام موفقيت آميز عمل آرتروسکوپي آرنج در دانشگاه علوم پزشکي مشهد

به گزارش وب دا، اين عمل به همت دکتر امير رضا کچويي فوق تخصص ارتوپدي و استاديار دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دستيارانش در اتاق عمل مرکزي بيمارستان قائم(عج) بر روي يک آقاي 18 ساله مبتلا به محدوديت حرکتي با موفقيت انجام شد.

 

دکتر امير رضا کچويي با اشاره به اينکه  در حال حاضر  انجام اعمال جراحي آرنج به شکل کاملا تهاجمي انجام مي شود اظهار داشت: با گذراندن دوره هاي فوق تخصصي و مهيا شدن بخشي از تجهيزات ،زمينه انجام اين دسته از عملها در دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز فراهم شده است.

 

دکتر امير رضا کچويي با بيان اينکه عمل آرتروسکوپي آرنج در مواردي که بيمار دچار محدوديتهاي حرکتي شده است، ، بازسازي آرنج و ليگاماني و ترميم تاندون ها مورد استفاده قرار مي گيرد خاطر نشان کرد: کاهش ريسک عفونت،سرعت بخشيدن به بهبود بيمار، ترخيص سريعتر بيمار، کاهش درد و مشکلات پس از عمل از جمله مزاياي روش کم تهاجمي به شمار مي رود.

 

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه در اين عمل تنها با چند برش کوچک نسبت به ترميم آرنج اقدام شد تاکيد کرد: انجام اين دسته از عملها در قالب برنامه تحول نظام سلامت است و هزينه آن نيز بر اساس هزينه هاي مصوب درماني از بيماران دريافت مي شود.

 

وي با اشاره به اينکه اين روش هم اکنون در مراکز پيشرفته دنيا در حال انجام است خاطر نشان کرد:‌تلاش مي کنيم که ديگر تکنيک هاي روز دنيا را با گذراندن دوره هاي فلوشيپ در مراکز علمي پيشرفته جهان به کشور انتقال دهيم تا ضمن برخورداري بيماران از خدمات نوين درماني، زمينه آموزش دستياران و راه اندازي دوره هاي فلوشيپ نيز در اين مرکز فراهم شود.

 

دکتر کچويي با اشاره به گذراندن دوره هاي فلوشيپ، PHD  باليني و انجام تحقيقات در زمينه آرتروسکوپي آرنج در بيمارستان عمومي ماساچوست دانشگاه هاروارد آمريکا اظهار اميدواري کرد: نتايج اين تحقيقات زمينه ايجاد ارتباط بيشتر اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دانشگاه هاروارد و حضور در کنفرانس ها و نشست هاي علمي مشترک را فراهم آورد.

 

وي با تاکيد بر حمايت خيران در تجهيز مراکز درماني به تجهيزات نوين از جمله آرتروسکوپي اظهار اميدواري کرد:‌با تعويض تجهيزات فرسوده و فراهم شدن تمامي وسايل مورد نياز آرتروسکوپي آرنج  بتوانيم علاوه بر ايجاد زمينه ارائه خدمات به بيماران مشهد، به ساير بيماران استان خراسان رضوي خدمات ارائه دهيم.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان