بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

پیام رییس سازمان نظام پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما

پیام رییس سازمان نظام پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما

 " پنجم ماه می مصادف با 15 اردیبهشت "

باید "ماما" این حلقه مفقوده نظام سلامت را به فرصت تبدیل کرد

 

 

بنام خداوند هستی بخش

مامایی هنری است که علم را به خدمت می گیرد تا عشق را در معرکۀ راز و تجلی گاه آفرینش به نمایش گذارد." ماما " زیبنده فردی است که پیام عشق و امید می دهد و با دستان پر نیاز از خداوند توانای بی نیاز، مدد می جوید تا شاهد اولبن نفس، اولین نگاه، اولین فریاد، اولین اشک و اولین عشق مادر به نوزاد باشد.

اين روز فرصتي مغتنم است براي تقدير و تشکر از اين قشر صبور و مخلص که به ايفاي نقش مهم و تاثير گذاري در چرخه نظام سلامت ملي جامعه مي پردازند. تلاش ‌هاي خداپسندانه این جامعه تلاش گر، مهربان و از خود گذشته که دانش و مهارت حرفه‌ اي را به زيور اخلاص، ايثار و معنويت آراسته و توفيقات چشمگيري در زمينه ارتقاي سلامت مادر و کودک کسب کرده اند می تواند، الگوی مناسبی براي تمامي افرادي باشد که، به خدمت بي منت و صادقانه به مردم مي انديشند.

ماما به عنوان حلقه مهم ارتباطي و هماهنگ كننده بين اعضاي خانواده و اعضاي تيم بهداشتي درماني نقش بسيار مهمي در تامين سلامت زنان ايفا مي‌كنند. به‌ کارگيري ماما در خط اول درمان سبب کاهش بسياري از هزينه ‌ها مي ‌شود.

شعار روز جهانی ماما یعنی «زنان و نوزادان، قلب مامایی»نشان‌دهنده ظرفیت و توان بالقوه این گروه بزرگ حرفه‌ای است و باید در تحقق اهداف نظام سلامت و جامعه‌ای آباد و پویا از هنرمندی این گروه هر چه بیشتر استفاده کرد.

اينجانب و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد، اين روز خجسته را به فرشتگان سبز پوشی که در حساس ترین لحظات میان مرگ و زندگی، مادری را یاری می کنند و نگهبان جان او هستند تا نوزادی را که ماهها انتظارش را می کشد پا به عرصه ی هستی بگذارد، تبريک عرض کرده و خدمات بي شائبه جامعه فداکار مامايي استان خراسان، را ارج نهاده و موفقيت،‌ سلامتي و شادکامي براي اين عزیزان از خداوند بزرگ مسألت داریم.

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان