بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

کسب رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پژوهش

در آخرین رتبه بندی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در  حوزه پژوهش ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه سوم شد.

به گزارش وب دا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: بر اساس رتبه بندی پژوهشی سال ۹۴ که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام شد، این دانشگاه موفق به کسب عنوان سوم در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور شده است.

دکتر محسن تفقدی خاطر نشان کرد: در سال جاری رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی مشهد به شیوه جدید و متمرکز توسط کارشناسان ستادی و بدون دریافت مستندی از دانشگاه ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس تولید علم و ساختار مورد ارزیابی قرار گرفته اند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ارتقا سطح علمی و کاربردی منتج از تحقیقات و افزایش کارایی و اثر بخشی آن در صدر اهداف وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت بر حضور فعال تر دانشگاه های علوم پزشکی در عرصه رقابت های بین المللی توجه جدی دارد اظهار داشت: بر این اساس، رتبه بندی فعالیت های پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی با هدف دستیابی به ارتقاء کیفیت خدمات مرتبط با سلامت و تطابق بیشتر با شاخص های رتبه بندی بین المللی مورد تجدید نظر و بازنگری قرار گرفت و تولید علم و ساختار هر دانشگاه ارزیابی شد.

گفتنی است: در رتبه بندی سال گذشته نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رتبه سوم  را در حوزه پژوهش در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کسب نمود.

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان