بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

نخستین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش وب دا، این همایش با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعی از معاونین، مدیران و مسئولان این دانشگاه، جمعی از مسئولان استانی و 400 نفر از خیران سلامت کشور در تالار ابن سینا دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

 

سخنرانی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی،آقای سید رضا نیری مشاور وزیر و دبیر کل مجمع خیرین سلامت، دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و تجلیل از خیرین سلامت از جمله بخشهای این همایش بود.

 

مجمع خیرین سلامت کشور به دنبال تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت مردم از مشارکت در امر سلامت جامعه و واگذاری امور سلامت مردم به مردم در سال 1385آغاز به کار نمود.

 

در حال حاضر بیش از 50 هزار خیر سلامت در کشور شناسایی شده اند که به همت این خیران تا کنون سه هزار و 295 پروژه عمرانی به ارزش سه هزار و دویست میلیارد تومان به اجرا در آمده است.

 

ساخت 198 بیمارستان، 524 خانه بهداشت، دو هزار و 573 مرکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه، کلینیکهای درمانی، اورژانس، رادیولوژی از جمله اقداماتی است که توسط خیران سلامت در نقاط مختلف کشور به اجرا در آمده است.

 

معاون عمرانی  استاندار خراسان رضوی در این همایش با اشاره به اینکه مشهد مقدس در عرصه های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی موفقیتهای چشمگیری داشته است اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات درمانی که در این شهر انجام می شود موجب شده که بسیاری از بیماران  کشورهای مختلف منطقه برای درمان به مراکز درمانی مشهد مراجعه کنند.

 

آقای مقدوری با اشاره به نقش موثر خیران سلامت در توسعه خدمات درمانی و بهداشتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از 25 میلیارد تومان به همت خیران سلامت در بخش های مختلف تعمیر و ساخت مراکز درمانی و بهداشتی، کمک به درمان رایگان بیماران خراسان رضوی هزینه می شود.

 

وی گام برداشتن در مسیر کمک به بیماران و ساخت مراکز درمانی را توفیقی بزرگ دانست که از سوی خداوند متعال نصیب خیران شده است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان