بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

ضریب k برای داروسازان شاغل در بخش خصوصی دیده نشده است

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران: ضریبk برای داروسازان شاغل در بخش خصوصی دیده نشده است.
دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران ؛ با اشاره به ارزش نسبی خدمات اظهار داشت: ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت، بر اساس یک رفرانس بین المللی به نامCPT تعیین می شود که در رابطه با داروخانه های خصوصی که محل کار بیشتر داروسازان کشور است، ضریبK دیده نشده است.

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگارسازمان نظام پزشکی بیان داشت :ارزش نسبی خدمات داروسازان شاغل در بیمارستان ها در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت دیده شده است ، لذا با استناد به کتاب مورد اشاره، پیشنهادهای انجمن داروسازان در این رابطه به شورای عالی بیمه، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ارائه شده که امیداریم در سال جاری اعمال گردد.

وی در راستای اجرای برنامه های استراتژیک انجمن داروسازان افزود:توانمند سازی داروخانه ها و تبیین جایگاه دکتر داروساز در جامعه، از اولویت های این انجمن محسوب می شود.

وی همچنین در خصوص مشکلاتی که بیمه ها از نظر پرداخت دیون خود به داروخانه ها دارند؛ ادامه داد : با توجه به  تاخیرهای 5 و 6 ماهه بیمه ها در پرداخت مطالبات داروخانه ها  و همینطور فشار مالیاتی، موضوعات اقتصادی هم در دستور کار انجمن قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان با بیان اینکه برای اولین بار شرایط حضور داروخانه های سراسر کشور با هدف توانمند سازی آنها  در فرآیند اعطای جایزه ملی کیفیت غذا دارو و بهداشت ایران فراهم شده است؛تصریح کرد: در مراسمی که هتفه گذشته با حضور وزیر بهداشت، وزیر رفاه و روسای سازمان های غذا و دارو و نظام پزشکی برگزار شد؛ در کنار شرکت های بزرگ تولیدکننده محصولات دارویی، غذایی و بهداشتی، برای اولین بار 5 داروخانه( از استان های تهران، اصفهان، خراسان و البرز) موفق به دریافت جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران شدند.

فاطمی خاطرنشان کرد :براساس برنامه ریزی انجام شده توسط انجمن داروسازان ایران، با برگزاری دوره های آموزشی، شرایط حضور تعداد بیشتری از داروخانه های کشور در این مسابقه فراهم شد تا در سال 94 شاهد ارتقای کیفیت ارائه خدمات در سطح داروخانه های کشور باشیم.

 

منبع خبر –سازمان کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران - سه‌شنبه ۱۵اردیبهشت ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان